Sütik Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény javítására.

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) – mlza.hu

Hatályos: 2025. augusztus 1-től


Jelen dokumentum Hudák Péter egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató) Általános Szerződési Feltételeit (ÁSZF) tartalmazza.

Az ÁSZF célja, hogy részletesen szabályozza a Szolgáltató és a Megrendelő közötti jogviszonyt, meghatározza a felek jogait, kötelezettségeit, valamint az igénybe vett szolgáltatások nyújtásának, megrendelésének és teljesítésének feltételeit.

Az ÁSZF hatálya kiterjed minden, a Szolgáltató által nyújtott online és offline szolgáltatásra, függetlenül attól, hogy azok ingyenesen vagy ellenérték fejében történnek, és függetlenül attól, hogy a teljesítés Magyarország területén, az Európai Unióban, vagy azon kívül valósul meg.

Az ÁSZF egyben a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kötelező tájékoztatási előírások teljesítését is szolgálja, biztosítva a szerződéskötési folyamat átláthatóságát, valamint a jogviták megelőzését és rendezését.


1. Szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: Hudák Péter egyéni vállalkozó

Székhely: Magyarország, 3300 Eger, Mikszáth Kálmán utca 3. 3/7.

Adószám: 48989662-1-30

Nyilvántartási szám: 58887822

Képviselő: Hudák Péter

Telefonszám: +36 30 897 3085

E-mail: hudak.peter@mlza.hu, info@mlza.hu

Weboldal: https://mlza.hu

Tárhelyszolgáltató: VSHosting s.r.o., https://vshosting.hu


Jogi nyilatkozat:

Jelen ÁSZF a Szolgáltató és a Megrendelő között létrejövő valamennyi szerződés és megrendelés elválaszthatatlan részét képezi, függetlenül annak írásbeli, elektronikus vagy szóbeli formájától.

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az alábbi jogszabályok rendelkezései irányadóak:

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.),
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.),
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
  • az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), valamint a vonatkozó adatvédelmi jogszabályok.

A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására, amelyről a Megrendelőt előzetesen tájékoztatja. A módosított rendelkezések a közzététel napján, illetve a közzétételt követő, az érintett szerződésekben meghatározott időpontban lépnek hatályba.


2. Fogalmak

Az ÁSZF-ben használt kifejezések az alábbi jelentéssel bírnak:

  • Szolgáltató – Hudák Péter egyéni vállalkozó, aki a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint a szolgáltatásokat nyújtja a Megrendelő részére.
  • Megrendelő – Az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató szolgáltatásait megrendeli, igénybe veszi, vagy az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződést köt a Szolgáltatóval.
  • Fogyasztó – A Polgári Törvénykönyv értelmezése szerint az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el, és a Szolgáltatóval szerződést köt.
  • Szolgáltatás – Minden olyan tevékenység, amelyet a Szolgáltató a Megrendelő részére nyújt, ideértve különösen: weboldal- és webáruház-fejlesztés, grafikai tervezés, alkalmazásfejlesztés, online marketing, nyomdai szolgáltatások, automatizáció, mesterséges intelligencia alapú megoldások, tárhely- és szervermegoldások, tanácsadás, oktatás.
  • Közvetített szolgáltatás – Olyan szolgáltatás, amelyet a Szolgáltató megbízott alvállalkozó vagy partner bevonásával nyújt, és amelynek teljesítésére, minőségére és határidejére a partner szolgáltató szerződési feltételei irányadóak.
  • Projekt – A Szolgáltató és a Megrendelő közötti konkrét megállapodás tárgyát képező feladat vagy feladatcsoport, amely meghatározott cél, tartalom, ütemezés és díjazás alapján valósul meg.
  • Tesztkörnyezet – A fejlesztés ideje alatt használt, éles környezettől elkülönített technikai környezet, amelyben a Szolgáltató a szolgáltatásokat a Megrendelő jóváhagyásáig végzi és teszteli.
  • Éles környezet – A végleges, nyilvánosan elérhető vagy rendeltetésszerűen használt rendszer, amelyben a szolgáltatás a Megrendelő jóváhagyását követően működik.
  • Hibajavítás – A Szolgáltató által végzett tevékenység a szolgáltatásban fellelt, a szerződés szerinti működést akadályozó hiba kijavítására. Nem minősül hibajavításnak a Megrendelő utólagos módosítási igénye.
  • Hosting – A szolgáltatás működéséhez szükséges tárhely- és kiszolgáló infrastruktúra biztosítása, üzemeltetése és karbantartása.
  • Vis maior – Előre nem látható, a felek érdekkörén kívül eső, elháríthatatlan külső ok (pl. természeti katasztrófa, háború, jogszabályváltozás, kibertámadás, kiterjedt hálózati leállás), amely a szerződés teljesítését akadályozza.
  • Díj – A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások ellenértéke, amely magában foglalhatja az előleget, részszámlákat, végszámlát, valamint bármely kiegészítő költséget.
  • Dokumentáció – A szolgáltatás teljesítéséhez, üzemeltetéséhez vagy használatához kapcsolódó írásos vagy digitális anyagok, útmutatók, leírások.
  • Adminisztrátori hozzáférés – A rendszer teljes körű módosítását lehetővé tevő felhasználói jogosultság.
  • Felhasználási jog – A Szolgáltató által létrehozott szerzői jogi védelem alatt álló művek (pl. kód, grafika, szöveg) meghatározott módon, időtartamban és körben történő felhasználásának joga.
  • Referencia – A Szolgáltató által teljesített, a Megrendelő részére átadott projekt, amelyet a Szolgáltató a saját weboldalán, közösségi médiában, online és offline marketinganyagokban bemutathat.
  • Titoktartás – A felek kötelezettsége minden olyan, nem nyilvános információ megőrzésére, amely a szerződés teljesítése során jut tudomásukra.
  • Garancia – A Szolgáltató által vállalt időtartam és feltételek, amelyek alatt a szolgáltatás hibáinak kijavítása díjmentesen történik.
  • Karbantartás – A szolgáltatás működésének fenntartását, optimalizálását vagy frissítését célzó tevékenység, amely nem azonos a hibajavítással.

3. Az ÁSZF hatálya és elfogadása


3.1. Az ÁSZF időbeli hatálya

Jelen ÁSZF a közzétételének napján lép hatályba, és határozatlan ideig érvényes mindaddig, amíg a Szolgáltató azt módosítja vagy visszavonja. A módosított rendelkezések a közzététel napján, vagy – fogyasztónak minősülő Megrendelő esetében – a közzétételt követő, az értesítésben meghatározott időpontban lépnek hatályba.


3.2. Az ÁSZF tárgyi hatálya

  • Az ÁSZF minden olyan online és offline ügyletre, jogügyletre, tranzakcióra és szolgáltatásnyújtásra kiterjed, amely a Szolgáltató és a Megrendelő között jön létre, beleértve – de nem kizárólagosan – az alábbiakat:
  • személyes vagy elektronikus úton adott árajánlatkérés és az arra adott ajánlat,
  • a Szolgáltató által készített, elfogadásra kerülő árajánlat vagy szerződéstervezet,
  • bármely megrendelés, amely szóban, e-mailben, online űrlapon, közösségi média üzenetben vagy más írásos formában kerül rögzítésre,
  • a Megrendelő által jóváhagyott projektindítás, specifikáció vagy munkaterv,
  • a Szolgáltató által nyújtott folyamatos karbantartási, tanácsadási, üzemeltetési vagy bármely egyéb, nem egyszeri jellegű szolgáltatás.

3.3. Az ÁSZF területi hatálya

Az ÁSZF rendelkezései kiterjednek a Magyarország területén, az Európai Unió tagállamaiban, valamint az Unión kívül teljesített szolgáltatásokra is, amennyiben a felek között létrejött szerződésre a magyar jog az irányadó.


3.4. Az ÁSZF elfogadása

A Megrendelő a jelen ÁSZF rendelkezéseit a következő esetekben automatikusan és visszavonhatatlanul elfogadja:

  • a Szolgáltatóval való kapcsolatfelvétel bármely módján (telefon, e-mail, online űrlap, közösségi média, személyes egyeztetés) megtörténik, és azt követően a Megrendelő szolgáltatást kér vagy árajánlatot igényel,
  • a Szolgáltató által készített és a Megrendelő által írásban, elektronikusan vagy ráutaló magatartással (pl. a munkavégzés megkezdésének engedélyezésével) elfogadott ajánlat, szerződéstervezet vagy megrendelés alapján a felek között jogviszony jön létre,
  • a Megrendelő a Szolgáltató által biztosított szolgáltatást igénybe veszi, függetlenül a szerződés írásbeli rögzítésétől,
  • a Megrendelő a Szolgáltató által üzemeltetett online felületet, rendszer(eke)t, tesztkörnyezetet vagy egyéb, a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges infrastruktúrát használni kezdi,
  • a Megrendelő a projekt vagy annak bármely része teljesítésére vonatkozóan rész- vagy végszámlát befogad, kiegyenlít, vagy a teljesítés átvételét visszaigazolja.

3.5. Módosítások és közzététel

A Szolgáltató jogosult az ÁSZF bármikori, egyoldalú módosítására, feltéve, hogy a változtatás nem érinti hátrányosan a már megkötött szerződések lényeges feltételeit, kivéve, ha az módosítást jogszabályi változás, hatósági előírás, vagy elháríthatatlan külső ok (vis maior) indokolja.

A módosítás a Szolgáltató weboldalán történő közzététellel, valamint – fogyasztónak minősülő Megrendelők esetében – e-mailben történő értesítéssel válik hatályossá.


3.6. Elsőbbség

Az ÁSZF rendelkezései minden esetben elsőbbséget élveznek a Megrendelő általános szerződési feltételeivel szemben, kivéve, ha a felek kifejezett írásbeli megállapodása ettől eltérően rendelkezik.


4. Szolgáltatások köre és tartalma


4.1. Általános rendelkezések

A Szolgáltató a Megrendelő részére az alábbi fő tevékenységi körökbe tartozó szolgáltatásokat nyújtja, amelyek részletes tartalmát az egyedi szerződés, árajánlat vagy megrendelés határozza meg.

A szolgáltatások igénybevétele során a Megrendelő köteles biztosítani minden szükséges információt, anyagot, hozzáférést és jóváhagyást a teljesítéshez.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatások egy részét alvállalkozó vagy partner bevonásával teljesítse.


4.2. Szolgáltatások listája


a) Teljes körű weboldal- és webáruház-fejlesztés

Egyedi vagy sablon alapú weboldalak, webáruházak tervezése és fejlesztése.

Front-end és back-end programozás, CMS-rendszerek (pl. WordPress) telepítése és konfigurálása.

Reszponzív kialakítás, keresőoptimalizálási alapbeállítások (SEO alapok), biztonsági és teljesítmény-optimalizálás.

Integráció külső rendszerekkel (pl. fizetési szolgáltatók, számlázóprogramok, CRM-ek).


b) Online marketing és hirdetéskezelés

Közösségi média kampányok (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok stb.) tervezése, kivitelezése és nyomon követése.

Google Ads kampányok létrehozása, kezelése és optimalizálása.

Remarketing, célközönség-beállítás, hirdetési szövegírás, kreatívok készítése.

Havi riportok és teljesítményelemzés.


c) Online és offline grafikai tervezés

Arculattervezés (logó, színvilág, tipográfia).

Közösségi média sablonok, hirdetési kreatívok, bannerek.

Nyomdai anyagok (szórólap, katalógus, plakát, roll-up stb.) tervezése.


d) Egyedi web- és mobilalkalmazás-fejlesztés

Egyedi igényekre szabott webalkalmazások és mobilalkalmazások fejlesztése.

API-fejlesztés, adatbázis-tervezés, skálázható rendszerek kialakítása.


e) Teljes körű weboldal- és webalkalmazás-karbantartás, üzemeltetés

Rendszeres frissítések, biztonsági mentések, hibajavítások.

Technikai támogatás, funkcióbővítés, teljesítmény-optimalizálás.

Rendelkezésre állás biztosítása az egyedi szerződésben meghatározott feltételekkel (SLA).


f) Automatizációs és mesterséges intelligencia alapú megoldások

Üzleti folyamatok automatizálása, chatbotok, AI-alapú tartalomgenerálás.

Adatfeldolgozási és prediktív elemzési megoldások.


g) Prémium szervermegoldások szolgáltatása ★ Közvetített szolgáltatás

Dedikált szerverek, VPS, felhőalapú tárhelymegoldások.

A szolgáltatást a partner hosting cég nyújtja; az üzemeltetés, rendelkezésre állás és biztonsági feltételek a partner szerződési feltételei szerint érvényesek.


h) Informatikai tanácsadás és oktatás

Technológiai tanácsadás, rendszertervezés.

Online és offline oktatás webfejlesztés, digitális marketing, adatbiztonság témakörökben.


i) Teljes körű nyomdai szolgáltatások ★ Közvetített szolgáltatás

Nyomdai anyagok előállítása a partner nyomdai szolgáltató közreműködésével.

A gyártási, minőségi és szállítási feltételeket a partner nyomda szabályozza.


4.3. Szolgáltatások határai

A szolgáltatás tartalmát minden esetben az egyedi ajánlat vagy szerződés rögzíti; az abban nem szereplő feladatok külön díjazás ellenében végezhetők el.

A Szolgáltató nem felel a Megrendelő által átadott anyagok (szöveg, kép, videó) jogtisztaságáért.

Harmadik fél hibájából, partner szolgáltató mulasztásából, vagy a Megrendelő mulasztásából eredő hibák, késedelmek a Szolgáltató felelősségi körén kívül esnek.


4.4. Közvetített szolgáltatások felelősségi köre

A csillaggal (★) jelölt szolgáltatásokat a Szolgáltató partner bevonásával teljesíti. Ezekre a partner általános szerződési feltételei és garanciális szabályai vonatkoznak, amelyek elérhetők a partner weboldalán vagy külön dokumentációban. A Szolgáltató a közvetített szolgáltatások minőségéért és határidejéért nem vállal teljes körű felelősséget, de a Megrendelő érdekeit képviselve közvetít a partner felé.


5. A szerződés létrejötte és formája


5.1. A szerződés megkötésének módjai

A Szolgáltató és a Megrendelő között a szerződés az alábbi módokon jöhet létre:

  • Írásbeli szerződés aláírásával, amelyet a felek személyesen vagy elektronikus aláírással látnak el.
  • Elektronikus megrendelés útján, amikor a Megrendelő a Szolgáltató által biztosított online felületen vagy e-mailben leadott megrendelését a Szolgáltató írásban (jellemzően e-mailben) visszaigazolja.
  • Szóbeli megállapodás alapján, amennyiben azt követően a Megrendelő írásban (pl. e-mailben) megerősíti a megrendelést, és a Szolgáltató annak teljesítését megkezdi vagy a megrendelést írásban visszaigazolja.
  • Ráutaló magatartással, például ha a Megrendelő a Szolgáltató által készített árajánlat elfogadását követően a munkavégzés megkezdését engedélyezi, vagy a részszámla ellenértékét kiegyenlíti.

5.2. Árajánlat és visszaigazolás

A Szolgáltató által kiadott árajánlatok minden esetben írásban készülnek (elektronikus dokumentum formájában), és a dokumentumban feltüntetett érvényességi időn belül kötik a Szolgáltatót. Az ajánlat elfogadásáról a Megrendelő írásban köteles nyilatkozni, ezzel egyértelműsítve megrendelési szándékát. A Szolgáltató a megrendelést minden esetben írásban (e-mailben) visszaigazolja. A szerződés a visszaigazolás napján jön létre.


5.3. A szerződés tárgya

A szerződés tárgyát minden esetben a felek által írásban vagy elektronikusan elfogadott árajánlat, megrendelés vagy szerződéses melléklet határozza meg. Ez tartalmazza a vállalt feladatok részletes leírását, a teljesítési határidőket, az ellenértéket, a fizetési feltételeket, valamint a speciális kikötéseket.


5.4. A szerződés formája

A szerződés – a felek eltérő megállapodásának hiányában – írásban vagy elektronikus úton jön létre. A felek elfogadják, hogy az e-mailben történt nyilatkozattétel írásbeli formának minősül, amennyiben az a felek által előzetesen ismert és használt e-mail címekről történik.


5.5. Kapcsolódó dokumentumok

A szerződés részét képezik az alábbi dokumentumok:

  • a jelen Általános Szerződési Feltételek,
  • az Adatkezelési Tájékoztató,
  • az elfogadott árajánlat,
  • az egyedi megállapodás vagy szerződés,
  • minden, a felek által írásban elfogadott műszaki leírás, specifikáció és melléklet.

5.6. Elektronikus bizonyíthatóság

A felek elfogadják, hogy az e-mailen és egyéb elektronikus kommunikációs csatornákon (pl. projektmenedzsment rendszer, chat alkalmazások) keresztül folytatott üzenetváltások teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülhetnek, amennyiben azok tartalma a szerződéses feltételekre vonatkozik, és egyértelműen azonosítható a feladó személye.


5.7. A szerződés módosítása

A szerződés bármilyen módosítása kizárólag írásban, mindkét fél jóváhagyásával érvényes. Kivételt képeznek azok a kisebb módosítások, amelyek a projekt előrehaladását szolgálják, nem érintik a szerződés lényeges elemeit, és a felek írásos (pl. e-mailes) jóváhagyásával megtörténnek.


6. Teljesítési feltételek és együttműködés


6.1. A projekt meghatározása és dokumentálása

A projekt részletes tartalmát és a teljesítés ütemezését minden esetben az egyedi szerződés, árajánlat vagy projekt-specifikáció rögzíti. A Megrendelő kijelenti, hogy az adott dokumentumot megismerte, megértette, és annak tartalmát elfogadta. Amennyiben a Megrendelő a szerződés megkötését követően a projekt tartalmát bővíteni, módosítani kívánja, az külön, írásos megállapodás és esetleges többletdíj ellenében történik.


6.2. A Megrendelő együttműködési kötelezettsége

A Megrendelő köteles minden, a projekt teljesítéséhez szükséges anyagot, információt, döntést és hozzáférést a Szolgáltató által meghatározott formában és határidőre átadni, ideértve, de nem kizárólagosan:

  • szöveges tartalmak (pl. termékleírások, cikkek, jogi szövegek),
  • képi, grafikai és videós anyagok,
  • logók, arculati elemek,
  • hozzáférési adatok (pl. tárhely, domain, adminisztrációs felületek),
  • funkcionális és dizájn döntések (pl. jóváhagyások, módosítási kérések),
  • harmadik fél által biztosított technikai információk.

6.3. Határidők és késedelem

A Megrendelő által vállalt adatszolgáltatás vagy döntés késedelme a projekt ütemezésének módosulását eredményezheti. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő mulasztásából eredő késedelmekért, ideértve a következőket is:

  • a Megrendelő által átadott anyagok hiányossága vagy hibássága,
  • az anyagok formai vagy tartalmi hibája miatti pótlás vagy javítás szükségessége,
  • a Megrendelő késedelmes vagy hiányos visszajelzése.

6.4. Bizonyíthatóság és dokumentáció

A Szolgáltató jogosult minden átadást, visszajelzést és jóváhagyást írásban (e-mail, projektmenedzsment rendszer, üzenetküldő alkalmazás) kérni annak érdekében, hogy a teljesítés lépései és határidői egyértelműen nyomon követhetők és bizonyíthatók legyenek. Szóbeli egyeztetések kizárólag kiegészítő jellegűek lehetnek, a teljesítés szempontjából irányadónak mindig az írásos dokumentáció minősül.


6.5. Tesztkörnyezet és éles környezet

A fejlesztési munka alapvetően tesztkörnyezetben zajlik. Az éles környezetbe történő telepítés kizárólag a Megrendelő írásos (e-mailes) jóváhagyását követően történhet meg. Az éles környezetben végzett munka során fellépő hibákért a Szolgáltató csak abban az esetben vállal felelősséget, ha azok a saját teljesítési hibájából erednek, és nem a Megrendelő utólagos beavatkozása vagy harmadik fél tevékenysége okozta.


6.6. Felülvizsgálat és átadás-átvétel

A projekt elkészültét követően a Szolgáltató átadás-átvételi eljárást kezdeményez, amelynek keretében a Megrendelő köteles a teljesítést írásban elfogadni vagy hibajegyzéket adni. Amennyiben a Megrendelő a hibajegyzéket a megadott határidőn belül nem küldi meg, a teljesítés elfogadottnak minősül.


6.7. A Megrendelő felelőssége

A Megrendelő felelős minden, általa átadott anyag jogtisztaságáért, valamint azért, hogy azok nem sértik harmadik fél jogait. A Szolgáltató jogosult a teljesítést felfüggeszteni, amennyiben alapos okkal feltételezhető, hogy a Megrendelő által átadott anyagok jogsértőek vagy nem felelnek meg a szerződésben meghatározott műszaki követelményeknek.


7. Fizetési feltételek és díjak


7.1. Általános rendelkezések

A Megrendelő köteles a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások ellenértékét a szerződésben, árajánlatban vagy megrendelés-visszaigazolásban meghatározott díjazás szerint megfizetni. A díjak nettó összegként kerülnek feltüntetésre, amelyhez a mindenkor hatályos jogszabályok szerinti általános forgalmi adó (ÁFA) és egyéb esetlegesen alkalmazandó közterhek hozzáadódnak.


7.2. Előleg és mérföldköves fizetés

Alapesetben a Szolgáltató előleg nélkül is megkezdheti a munkát, azonban fenntartja a jogot, hogy bármikor, indoklás nélkül a teljes projekt nettó díjának legfeljebb 40%-át előlegként kérje a munkakezdés feltételeként.

A nagyobb volumenű vagy hosszabb időtartamú projektek esetében a felek mérföldköves fizetési ütemezést alkalmaznak, amely jellemzően az alábbiak szerint alakul:

  • Előleg: a projekt teljes díjának legfeljebb 40%-a, a munkakezdés előtt fizetendő;
  • Közbenső mérföldkövek: a projekt meghatározott fázisainak teljesítése után (például tervezés, fejlesztési szakasz, tesztelés) – minden mérföldkőhöz kapcsolódó részszámla;
  • Végszámla: a projekt teljes befejezését és átadását követően, a fennmaradó díj összege.

A mérföldkő-számlák kiegyenlítése minden esetben feltétele a további munkafázis megkezdésének.


7.3. A projekt megszakítása vagy elállás

  • Ha a Megrendelő a projektet bármely okból megszakítja vagy a szerződéstől eláll, köteles a Szolgáltató részére a megszakítás időpontjáig elvégzett munkát arányosan, a mérföldkövek alapján meghatározott díjszabás szerint megfizetni.
  • A Szolgáltató jogosult a Megrendelő által már jóváhagyott munkarészeket a teljes díj erejéig kiszámlázni, függetlenül attól, hogy a projekt teljes egésze elkészült-e.
  • Előleg fizetése esetén az előleg nem jár vissza, még akkor sem, ha a projekt nem fejeződik be, kivéve, ha a megszakítás a Szolgáltató szerződésszegése miatt következik be.

7.4. Fizetési határidő és mód

A számlák fizetési határideje – eltérő írásos megállapodás hiányában – a számla kiállításától számított 8 naptári nap. A fizetés teljesítettnek akkor minősül, amikor az összeg jóváírásra kerül a Szolgáltató bankszámláján. Fizetés banki átutalással történik; más fizetési mód kizárólag előzetes írásos megállapodás alapján alkalmazható.


7.5. Késedelmes fizetés és jogkövetkezmények

  • Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató a Ptk. 6:155. § szerinti késedelmi kamatot számít fel (jegybanki alapkamat + 8%).
  • 15 napot meghaladó késedelem esetén a Szolgáltató jogosult a teljesítést felfüggeszteni, a hozzáféréseket letiltani, valamint a további munkát megtagadni a tartozás rendezéséig.
  • 30 napot meghaladó késedelem esetén a Szolgáltató jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani, a már elvégzett munkát teljes egészében kiszámlázni, és a projekt további részét nem teljesíteni.
  • A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a tartozást külső követeléskezelőnek vagy jogi útra terelje, amelynek költségeit a Megrendelő köteles megtéríteni.

7.6. Díjváltoztatás és többletköltségek

A Szolgáltató fenntartja a jogot a díjak módosítására, amely a folyamatban lévő szerződéseket nem érinti, kivéve, ha:

  • jogszabályi változás,
  • külső szolgáltatói költségek növekedése,
  • vagy a Megrendelő által kezdeményezett módosítás teszi azt indokolttá.

A szerződésben nem szereplő feladatok külön díjazás ellenében teljesülnek, amelyről a Szolgáltató írásos ajánlatot ad.


7.7. Jogok visszatartása

A Szolgáltató jogosult az elkészült munkát, hozzáféréseket, forráskódokat és egyéb átadandó anyagokat visszatartani mindaddig, amíg a Megrendelő valamennyi, a szerződés szerinti fizetési kötelezettségét maradéktalanul nem teljesítette.


7.8. Késedelem a Megrendelő hibájából

Amennyiben a projekt a szerződésben rögzített teljesítési határidőt átlépi, és a késedelem a Megrendelő mulasztásából, hiányos vagy hibás adatszolgáltatásából, késedelmes jóváhagyásából, döntéshozatalának elmaradásából, vagy bármely más, a Megrendelő érdekkörében felmerülő okból következik be, a Szolgáltató jogosult a teljes projekt nettó díjának 60%-át időarányos teljesítési díjként kiszámlázni, függetlenül a projekt készültségi fokától vagy aktuális állapotától.

Amennyiben a Megrendelő 30 egymást követő napnál hosszabb ideig nem ad írásos, érdemi visszajelzést, nem biztosítja a projekt folytatásához szükséges anyagokat, vagy nem teljesíti az együttműködési kötelezettségét, a Szolgáltató a fenti díjat a határidő lejárta előtt is jogosult kiszámlázni, mint lekötött kapacitás és részben teljesített munka díját.

A fennmaradó összeg a projekt folytatásakor és lezárásakor kerül kiszámlázásra a tényleges teljesítés arányában.


8. Szellemi tulajdon és felhasználási jogok


8.1. A létrehozott művek jogi státusza

A Szolgáltató által a szerződés teljesítése során készített valamennyi alkotás – ideértve, de nem kizárólagosan: forráskód, weboldal, webáruház, web- és mobilalkalmazás, design-tervek, grafikai anyagok, szöveges tartalmak, fotók, illusztrációk, adatbázisok, dokumentációk, marketinganyagok – a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény szerint szerzői jogi védelem alatt áll.


8.2. Tulajdonjog átszállása

A Szolgáltató által létrehozott művek teljes tulajdonjoga és forrásanyagai kizárólag akkor szállnak át a Megrendelőre, ha:

  • a Megrendelő a teljes, szerződés szerinti ellenértéket maradéktalanul megfizette,
  • a Szolgáltató részére nem áll fenn semmilyen pénzügyi vagy egyéb tartozás,
  • a Szolgáltató írásban kifejezetten hozzájárult az átruházáshoz.

Amíg a fenti feltételek nem teljesülnek, a létrehozott művek a Szolgáltató tulajdonában maradnak, és a Megrendelő azokat sem részben, sem egészben nem jogosult felhasználni.


8.3. Felhasználási jogok terjedelme

A teljes díj megfizetését követően a Szolgáltató a Megrendelő részére nem kizárólagos, harmadik félnek át nem ruházható, időben és területileg korlátozott vagy korlátlan (az egyedi szerződésben meghatározott) felhasználási jogot engedélyez a létrehozott művek rendeltetésszerű használatára.


8.4. Forráskód és szerkeszthető állományok átadása

A forráskód, valamint a szerkeszthető, nyers állományok (pl. grafikai forrásfájlok, nyers képek, szerkeszthető dokumentumok) átadása kizárólag a teljes díj megfizetése és a Szolgáltató írásos engedélye után történhet meg. A Szolgáltató jogosult külön díjat meghatározni a forrásfájlok átadásáért, amennyiben ez az egyedi szerződésben nem szerepel.


8.5. Referencia-felhasználás

A Megrendelő kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a létrehozott projektet – függetlenül annak jellegétől – referenciaként feltüntesse saját weboldalán, közösségi média felületein, marketinganyagokban, szakmai bemutatókon, pályázatokon és egyéb nyilvános vagy üzleti kommunikációban.

A referencia-felhasználás magában foglalhat képernyőképeket, rövid videókat, esettanulmányokat és a Megrendelő cégnevének, logójának feltüntetését is.


8.6. Jogosulatlan felhasználás következményei

A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a jogosulatlan felhasználás – ideértve a forráskód vagy design engedély nélküli másolását, módosítását, terjesztését – szerzői jogi jogsértésnek minősül, amely polgári és büntetőjogi következményekkel járhat.

Jogosulatlan felhasználás esetén a Szolgáltató jogosult:

  • a felhasználást haladéktalanul megtiltani,
  • a mű minden elérhető példányát eltávolíttatni,
  • kártérítési igényt érvényesíteni a szerzői jogról szóló törvény és a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint.

8.7. Harmadik fél jogai

A Megrendelő felelős azért, hogy az általa átadott anyagok (pl. képek, szövegek, logók, videók) ne sértsék harmadik fél szerzői vagy egyéb jogait. Harmadik fél által érvényesített igény esetén a Megrendelő köteles a Szolgáltatót minden felelősség alól mentesíteni és a felmerülő költségeit megtéríteni.


9. Adatkezelés és biztonság


9.1. Adatkezelési alapelvek

A Szolgáltató a Megrendelő személyes és üzleti adatait a vonatkozó jogszabályok, különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR) és az információs önrendelkezési jogról szóló 2011. évi CXII. törvény szerint kezeli.

Az adatkezelés célja kizárólag a szerződés teljesítése, kapcsolattartás, számlázás és jogszabályi kötelezettségek teljesítése.

A Megrendelő által átadott személyes adatok harmadik fél részére kizárólag a teljesítéshez szükséges mértékben és célból kerülhetnek továbbításra (pl. tárhelyszolgáltató, nyomdai partner).


9.2. Hozzáférések és jelszavak kezelése

  • A Megrendelő által átadott hozzáférési adatok, jelszavak, kódok és egyéb azonosítók biztonságos tárolásáért és kezeléséért a Szolgáltató felelősséget vállal a projekt megvalósításának időtartama alatt.
  • A projekt lezárását követően a Megrendelő köteles minden átadott hozzáférést, jelszót és azonosítót megváltoztatni.
  • A Szolgáltató nem felel a Megrendelő által elmulasztott jelszócsere vagy biztonsági intézkedés következményeiért.

9.3. Biztonsági frissítések és karbantartás

  • A Szolgáltató által telepített rendszerek és szoftverek biztonsági frissítéseit és karbantartását kizárólag külön szerződés (pl. karbantartási vagy üzemeltetési megállapodás) keretében végzi.
  • Amennyiben ilyen szerződés nem jön létre, a Szolgáltató nem felel a későbbi biztonsági kockázatokért, sérülékenységekért vagy támadásokért.

9.4. Külső támadások és adatvesztés

A Szolgáltató nem felel az olyan károkért, adatvesztésért vagy szolgáltatás-kiesésért, amelyek:

  • külső, jogosulatlan behatolás (hackertámadás, kártékony kód, DDoS-támadás),
  • harmadik fél szolgáltatásának hibája (pl. tárhely, domainregisztrátor, felhőszolgáltató),
  • a Megrendelő vagy megbízottja által okozott biztonsági rés, hibás beállítás vagy hanyag kezelés
  • következtében következnek be.

9.5. Megfelelés jogszabályoknak és iparági szabványoknak

A Szolgáltató a projekt során alkalmazott megoldásokkal törekszik megfelelni az alkalmazandó jogszabályoknak (pl. GDPR, e-kereskedelmi törvények) és iparági szabványoknak (pl. W3C, OWASP ajánlások). A Megrendelő felelős azért, hogy a saját tevékenysége és az általa feltöltött vagy használt tartalom megfeleljen minden vonatkozó jogszabálynak és előírásnak.


9.6. Biztonsági incidensek kezelése

A Megrendelő köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót minden olyan biztonsági incidensről, amely a Szolgáltató által készített rendszert vagy annak adatait érinti. A Szolgáltató jogosult a rendszer ideiglenes felfüggesztésére a hiba elhárítása érdekében.


10. Felelősségkorlátozás és szavatosság


10.1. Általános felelősségi korlát

A Szolgáltató a szerződés teljesítése során a tőle elvárható legnagyobb gondossággal jár el, azonban felelőssége – jogalaptól függetlenül – a Megrendelő által a szerződés alapján ténylegesen megfizetett összegre korlátozódik. A Szolgáltató nem felel semmilyen olyan kárért, amely a Megrendelő vagy harmadik fél magatartásából, mulasztásából vagy a Szolgáltató utasításainak figyelmen kívül hagyásából ered.


10.2. Közvetett és következményi károk kizárása

A Szolgáltató nem felel a közvetett vagy következményi károkért, beleértve, de nem kizárólagosan:

  • elmaradt haszon, bevételkiesés,
  • adatvesztés, adatkárosodás,
  • üzleti hírnév csökkenése,
  • harmadik fél által érvényesített igények.

10.3. Felelősség kizárása harmadik felek szolgáltatásaiért

A Szolgáltató nem vállal felelősséget a projektben közreműködő vagy ahhoz kapcsolódó harmadik fél szolgáltatásainak hibáiért, teljesítési késedelméért vagy mulasztásaiért (pl. tárhelyszolgáltató, domain-regisztrátor, fizetési szolgáltató, nyomdai partner).


10.4. A Megrendelő felelőssége

A Megrendelő teljes körűen felel:

  • az általa átadott tartalmak, adatok és anyagok jogtisztaságáért, pontosságáért és időszerűségéért,
  • harmadik fél jogainak nem sértéséért,
  • a szükséges engedélyek, hozzájárulások és licencjogok beszerzéséért,
  • a Szolgáltató utasításainak betartásáért.

10.5. Szavatosság

A Szolgáltató a teljesítés során a vállalt szolgáltatást a szerződésben meghatározott specifikációk szerint nyújtja. Amennyiben a Megrendelő a teljesítést követően hibát, hiányosságot vagy eltérést tapasztal, köteles azt legkésőbb 10 munkanapon belül írásban jelezni.

A Szolgáltató a bejelentett hibát ésszerű határidőn belül, külön díjazás nélkül javítja, amennyiben az a saját teljesítési hibájából ered.

A határidőn túl bejelentett hibák javítása külön díjazás ellenében történik.


10.6. Garanciális kizárások

A Szolgáltató garanciavállalása nem terjed ki:

  • a Megrendelő vagy harmadik fél által végzett módosításokra, beavatkozásokra,
  • a külső szolgáltatók, pluginek, modulok, API-k vagy egyéb szoftverek hibáira, kompatibilitási problémáira,
  • a Megrendelő eszközeiből, hálózatából, szoftverkörnyezetéből eredő hibákra,
  • azokra a hibákra, amelyek a Megrendelő késedelmes, hiányos vagy hibás adatszolgáltatása miatt keletkeznek.

11. Elállás és felmondás


11.1. Elállás a szerződéstől

A Megrendelő a szerződés aláírását követően kizárólag a Szolgáltató súlyos szerződésszegése esetén jogosult elállni, amennyiben a Szolgáltató a Megrendelő írásos felszólítását követően, a megadott legalább 15 napos póthatáridő alatt sem orvosolja a szerződésszegést.

Indokolatlan vagy a Megrendelő érdekkörében felmerülő okból történő elállás esetén a Megrendelő köteles:

  • a már elvégzett munka arányos díját (mérföldkő- vagy időarányos számítás szerint),
  • az előzetesen lekötött kapacitás költségét,
  • valamint az alábbi arányos díjszabás szerinti minimumdíjat a Szolgáltató részére megfizetni.

11.2. Felmondás pénzügyi következményeinek arányosítása

  • Amennyiben a Megrendelő a teljesítés korai szakaszában (a projekt teljes díjának 25%-át meg nem haladó értékű munka elvégzése előtt) mondja fel a szerződést, úgy köteles a már elvégzett munka arányos díját, valamint a felmondással közvetlenül összefüggő költségeket és az előre lekötött kapacitás díját megfizetni, de legalább a teljes projekt nettó díjának 20%-át.
  • Amennyiben a felmondásra a projekt középső szakaszában (a teljes díj 25%-át meghaladó, de 75%-át meg nem haladó mértékű munka elvégzése után) kerül sor, úgy a Megrendelő köteles a már elvégzett munka arányos díját, valamint a lekötött kapacitás és üzleti kiesés díját megfizetni, de legalább a teljes projekt nettó díjának 40%-át.
  • Amennyiben a felmondásra a projekt előrehaladott állapotában (a teljes díj 75%-át meghaladó mértékű munka elvégzése után) kerül sor, vagy a késedelem, illetve a teljesítés meghiúsulása a Megrendelő hibájából következik be, úgy a Megrendelő köteles a teljes projekt nettó díjának legalább 60%-át, mint időarányos teljesítési díjat megfizetni, függetlenül a projekt aktuális állapotától.

11.3. Rendes felmondás és felmondási idő

  • Határozott idejű szerződés esetén a Megrendelő rendes felmondásra nem jogosult, kivéve, ha ezt a szerződés kifejezetten lehetővé teszi.
  • Határozatlan idejű szerződés esetén a felmondási idő minimális hossza 30 naptári nap, amely kizárólag írásban indítható.
  • A Szolgáltató jogosult a felmondási időt egyedileg meghatározni és meghosszabbítani, különösen akkor, ha a felmondás a Szolgáltató más, folyamatban lévő projektjeinek ütemezését, erőforrás-beosztását vagy teljesítését veszélyezteti.

11.4. Felmondási idő alatti teljesítés és hozzáférések

A felmondási idő alatt:

  • a Szolgáltató jogosult a szolgáltatások nyújtását teljesen vagy részben felfüggeszteni,
  • a Megrendelő nem jogosult a projekt bármely részének, eredményének, anyagának használatára, közzétételére vagy harmadik félnek történő átadására, amíg a felmondással összefüggő valamennyi pénzügyi kötelezettségét nem teljesítette,
  • a Szolgáltató jogosult a rendszerekhez, tárhelyhez, domainhez és egyéb hozzáférésekhez való hozzáférést korlátozni vagy megszüntetni.

11.5. Felmondás pénzügyi következményei

A Megrendelő a felmondási idő alatt és annak leteltét követően is köteles:

  • minden esedékes és még ki nem fizetett számlát a szerződésben meghatározott fizetési határidőn (általában 8 napon) belül kiegyenlíteni,
  • a felmondási időre eső szolgáltatási díjat megfizetni, függetlenül attól, hogy a szolgáltatásokat ténylegesen igénybe veszi-e,
  • megtéríteni a felmondás miatt a Szolgáltatónál keletkezett igazolt üzleti kiesést, adminisztrációs terheket, harmadik félnek már kifizetett vagy lekötött szolgáltatások díját, valamint minden egyéb, a felmondásból közvetlenül eredő költséget.

11.6. Visszafizetés kizárása

A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a már kifizetett díjakat sem részben, sem egészben nem téríti vissza, kivéve, ha a visszafizetésre jogerős bírósági ítélet kötelezi.


11.7. Felmondás utáni jogkorlátozás

A Megrendelő a szerződés megszűnését követően kizárólag akkor jogosult a projekt eredményeinek felhasználására, ha a Szolgáltató részére fennálló valamennyi fizetési kötelezettségét teljesítette. Ellenkező esetben a felhasználás jogosulatlannak minősül, és a Szolgáltató jogosult jogi úton fellépni, valamint kártérítést követelni.


12. Vis maior


12.1. A vis maior fogalma

Vis maiornak minősül minden olyan, a felek érdekkörén kívül eső, előre nem látható és elháríthatatlan esemény vagy körülmény, amely a szerződés teljesítését részben vagy egészben lehetetlenné teszi vagy jelentősen megnehezíti.


12.2. Vis maior események különösen, de nem kizárólagosan:

  • természeti katasztrófák (pl. árvíz, földrengés, vihar, villámcsapás),
  • tűz, robbanás, ipari baleset,
  • háború, fegyveres konfliktus, terrorcselekmény, politikai zavargás,
  • járvány, pandémia, egészségügyi vészhelyzet,
  • kormányzati vagy hatósági intézkedések, export-import tilalmak, kereskedelmi korlátozások,
  • országos vagy helyi szintű áram-, internet- vagy távközlési szolgáltatás kimaradása,
  • a Szolgáltató által igénybe vett harmadik fél (pl. tárhelyszolgáltató, nyomda, logisztikai partner) szolgáltatásának ellehetetlenülése,
  • munkabeszüntetés, sztrájk, munkaerőhiány,
  • bármely egyéb, előre nem látható esemény, amely nem róható fel a szerződésszegést elszenvedő félnek.

12.3. Vis maior hatása a teljesítésre

  • Vis maior esemény bekövetkezése esetén a Szolgáltató jogosult a teljesítési határidőt a vis maior fennállásának időtartamával meghosszabbítani, vagy – amennyiben a teljesítés lehetetlenné válik – a szerződést részben vagy egészben felmondani.
  • A Szolgáltató a vis maior időtartama alatt nem felel a késedelemért, a szerződés módosításáért vagy megszűnéséért, és a Megrendelő ilyen esetben nem jogosult kötbérre, kártérítésre vagy bármely egyéb igény érvényesítésére.

12.4. Értesítési kötelezettség

A vis maior eseményt elszenvedő fél köteles a másik felet annak bekövetkezéséről, várható időtartamáról és hatásairól a lehető legrövidebb időn belül, írásban értesíteni.


12.5. Pénzügyi következmények

  • A vis maior esemény időtartama alatt a Szolgáltató jogosult a már elvégzett munka arányos díját és a felmerült költségeket a Megrendelő felé kiszámlázni.
  • Amennyiben a vis maior miatt a teljesítés tartósan lehetetlenné válik, a Szolgáltató jogosult a szerződés megszűnéséig felmerült összes költség és időarányos díj megfizetését követelni.

13. Minőségi elvárások és megfelelés


13.1. Teljesítési alapelvek

A Szolgáltató a szerződésben meghatározott szolgáltatásokat a szakmai gondosság, a vonatkozó jogszabályok, valamint a mindenkor érvényes iparági szabványok és bevett gyakorlat szerint teljesíti. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan elvárások teljesítéséért, amelyek a szerződésben nem kerültek rögzítésre, vagy amelyek a projekt megkezdése után, a Megrendelő egyoldalú döntése alapján változnak meg.


13.2. Megfelelés a szerződéses specifikációnak

A szolgáltatás minőségének alapja minden esetben a felek által aláírt szerződésben vagy írásban rögzített specifikáció. Amennyiben a Megrendelő a teljesítés során ettől eltérő, új igényeket támaszt, úgy ezek kizárólag külön megállapodás és díjazás ellenében teljesíthetők.


13.3. Teljesítés-elfogadás

A Szolgáltató a projekt elkészültét követően a Megrendelő számára átadja a szolgáltatás eredményét (pl. weboldal, alkalmazás, grafikai anyag) tesztelésre vagy véglegesítésre. A Megrendelő köteles az átadástól számított legfeljebb 5 munkanapon belül írásban nyilatkozni az elfogadásról vagy a szükséges módosításokról.

  • Amennyiben a Megrendelő a határidőn belül nem nyilatkozik, a teljesítés elfogadottnak minősül.
  • A teljesítés elfogadása után a Megrendelő csak garanciális hibák javítását kérheti a 10. pontban meghatározott feltételek szerint.

13.4. Harmadik fél rendszereivel való megfelelés

A Szolgáltató nem vállal garanciát arra, hogy a létrehozott szolgáltatás minden létező böngészőben, operációs rendszerben, készüléken vagy harmadik fél rendszerével 100%-ban hibamentesen működik, kivéve, ha erről a felek írásban kifejezetten megállapodtak.

A Szolgáltató jogosult a technológiai megvalósítás során a legmegfelelőbb, szakmailag indokolt megoldásokat alkalmazni.


13.5. Megrendelő felelőssége a megfelelés biztosításában

A Megrendelő köteles a projekt sikeres megvalósítása érdekében a szükséges információkat, anyagokat, döntéseket és jóváhagyásokat a Szolgáltató által meghatározott határidőben biztosítani. A Megrendelő késedelme a teljesítési határidők módosítását eredményezheti, amelyért a Szolgáltató nem felel.


13.6. Béta verziók és átmeneti megoldások

Amennyiben a felek kifejezetten megállapodnak ideiglenes, béta vagy tesztverzió átadásáról, úgy annak használata a Megrendelő saját felelősségére történik. A Szolgáltató nem felel az ilyen verziókból eredő hibákért, adatvesztésért vagy károkért.


14. Titoktartás


14.1. Titoktartási kötelezettség tárgya

A Megrendelő és a Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződés teljesítése során vagy azzal összefüggésben tudomására jutott minden, a másik félre vonatkozó, nem nyilvános információt, üzleti titkot, know-how-t, fejlesztési tervet, szoftverkódot, hozzáférést, jelszót, ügyfél- és partnerlistát, pénzügyi adatot vagy bármely más bizalmas információt harmadik fél részére nem ad át, nem hoz nyilvánosságra, és nem használ fel a szerződésben meghatározott célokon kívül.

A titoktartási kötelezettség kiterjed:

  • minden szóban, írásban, elektronikus formában, rajzban, tervben, kódban, adathordozón átadott információra,
  • a felek közötti kommunikáció teljes tartalmára,
  • minden, a teljesítés során készült vagy átadott anyagra, dokumentumra és műszaki megoldásra.

14.2. Időtartam

A titoktartási kötelezettség a szerződés teljes időtartama alatt fennáll, és a szerződés megszűnését követően minimum 5 (öt) évig érvényben marad.

Bizalmas minősítésű információk esetében a titoktartási kötelezettség határozatlan időre szól.


14.3. Felhasználási korlátozások

A Megrendelő és a Szolgáltató a másik fél bizalmas információit kizárólag a szerződés teljesítéséhez használhatja fel, és köteles azokat a legmagasabb fokú gondossággal kezelni.

Tilos az ilyen információkat:

  • más célra felhasználni,
  • harmadik félnek átadni,
  • nyilvánosságra hozni,
  • vagy a szerződés teljesítésével össze nem függő módon reprodukálni.

14.4. Jogkövetkezmények

A titoktartási kötelezettség megsértése esetén a szerződésszegő fél köteles a másik félnek:

  • a jogsértésből eredő teljes kárt megtéríteni,
  • az ebből származó elmaradt hasznot megfizetni,
  • valamint a titoksértésből származó minden előny ellenértékét átadni.

A titoktartási kötelezettség megsértése súlyos szerződésszegésnek minősül, amely jogosulttá teszi a másik felet a szerződés azonnali, indokolás nélküli felmondására, a felmondással összefüggő minden jog és kártérítési igény fenntartása mellett.


14.5. Kivételes esetek

A titoktartási kötelezettség nem terjed ki azon információkra, amelyek:

  • nyilvánosan hozzáférhetők voltak, mielőtt a másik fél átadta volna őket,
  • bizonyíthatóan harmadik féltől, jogszerűen kerültek a fél birtokába,
  • jogszabály, hatósági vagy bírósági határozat alapján kötelezően átadandók.

14.6. Biztonsági intézkedések

A titoktartási kötelezettség teljesítése érdekében a felek kötelesek megfelelő műszaki és szervezési intézkedéseket tenni, ideértve különösen:

  • a bizalmas adatokhoz való hozzáférés korlátozását,
  • jelszavas védelemmel ellátott rendszerek használatát,
  • az adatok titkosított továbbítását,
  • valamint a bizalmas információkat tartalmazó fizikai adathordozók biztonságos tárolását.

15. Panaszkezelés és jogorvoslat


15.1. Panasztétel módja

A Megrendelő a Szolgáltató szolgáltatásaival, termékeivel, teljesítésével vagy magatartásával kapcsolatos panaszát szóban, írásban vagy elektronikus úton terjesztheti elő.

Postai cím: Magyarország, 3300 Eger, Mikszáth Kálmán utca 3. 3/7.

E-mail: info@mlza.hu

Telefonszám: +36 30 897 3085


15.2. Panasz tartalma

A panaszban a Megrendelő köteles részletesen megjelölni:

  • a panasz tárgyát,
  • a panasz alapjául szolgáló tényeket, időpontot, körülményeket,
  • a kért intézkedést, valamint
  • mellékelni a panasz alátámasztására szolgáló dokumentumokat, bizonyítékokat.

15.3. Panasz kivizsgálása

  • A Szolgáltató a beérkezett panaszt a kézhezvételtől számított 30 (harminc) naptári napon belül kivizsgálja és írásban megválaszolja.
  • Ha a panasz összetettsége indokolja, a Szolgáltató jogosult a határidőt legfeljebb további 30 nappal meghosszabbítani, amelyről a Megrendelőt írásban tájékoztatja.

15.4. Elutasított panasz

A Szolgáltató jogosult a panaszt elutasítani, ha:

  • az nyilvánvalóan alaptalan,
  • a Megrendelő a panasz alátámasztására nem szolgáltat elegendő információt vagy bizonyítékot,
  • a panasz nem a Szolgáltató szolgáltatásából vagy magatartásából ered,
  • a panasz jogszabály vagy szerződés alapján már elévült igényre vonatkozik.

15.5. Jogorvoslati lehetőségek

Amennyiben a Megrendelő a panaszra kapott válasszal nem ért egyet, jogosult:

  • Békéltető Testülethez fordulni (székhely szerinti illetékességgel),
  • Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulni, amennyiben a fogyasztóvédelmi jogszabályok megsértését észleli,
  • polgári jogi igényét bírósági úton érvényesíteni.

15.6. Vitarendezés

A felek törekednek minden vitás kérdést elsődlegesen békés úton, tárgyalások révén rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a felek kikötik a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos illetékességét.


15.7. Visszaélések megelőzése

A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a rosszhiszemű, bizonyíték nélküli, ismételt vagy szándékosan kárt okozó panasz jogkövetkezményekkel járhat, ideértve különösen a Szolgáltató jogos igényét a panaszkezeléssel összefüggésben felmerült költségek megtérítésére.


16. Záró rendelkezések


16.1. Az ÁSZF módosítása

A Szolgáltató jogosult az ÁSZF rendelkezéseit bármikor, egyoldalúan módosítani, különösen jogszabályváltozás, üzleti feltételek változása, új szolgáltatások bevezetése, illetve technikai vagy biztonsági okokból.

A módosítás a közzétételt követően, a közzétételben meghatározott időpontban lép hatályba. A módosítás a már folyamatban lévő szerződésekre csak akkor alkalmazandó, ha azt a Megrendelő kifejezetten elfogadta.


16.2. Részleges érvénytelenség

Amennyiben az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen, jogellenes vagy végrehajthatatlan lenne, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét, jogszerűségét és végrehajthatóságát.


16.3. Értelmezési szabályok

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.), a fogyasztóvédelemről szóló jogszabályok, valamint a GDPR rendelkezései az irányadók.


16.4. Kommunikáció és értesítések

A felek közötti hivatalos kommunikáció írásban, postai úton vagy elektronikus levélben történik. A Megrendelő felelőssége, hogy a Szolgáltató részére megadott elérhetőségeken keresztül elérhető legyen, és az ott kapott értesítéseket figyelemmel kísérje.


16.5. Illetékesség

A felek kikötik a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos illetékességét minden, az ÁSZF-ből vagy a szerződésből eredő jogvita esetére.


16.6. Hatálybalépés

Jelen ÁSZF a közzététel napján lép hatályba, és visszavonásig vagy módosításig érvényes.


Kelt: Eger, 2005.08.12.


Szolgáltató:

Hudák Péter egyéni vállalkozó

képviseletében: Hudák Péter

3300 Eger, Mikszáth Kálmán utca 3. 3/7.

Adószám: 48989662-1-30

Nyilvántartási szám: 58887822

Felkeltettük az érdeklődésedet?

Beszélj velünk még ma!

Lépj velünk kapcsolatba, hogy még MA elkezdhessük a 💥világmegváltó💥 ötleted megvalósítását!

Dobj egy üzenetet