Hatályos: 2025. augusztus 1-től
Jelen dokumentum Hudák Péter egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató) Általános Szerződési Feltételeit (ÁSZF) tartalmazza.
Az ÁSZF célja, hogy részletesen szabályozza a Szolgáltató és a Megrendelő közötti jogviszonyt, meghatározza a felek jogait, kötelezettségeit, valamint az igénybe vett szolgáltatások nyújtásának, megrendelésének és teljesítésének feltételeit.
Az ÁSZF hatálya kiterjed minden, a Szolgáltató által nyújtott online és offline szolgáltatásra, függetlenül attól, hogy azok ingyenesen vagy ellenérték fejében történnek, és függetlenül attól, hogy a teljesítés Magyarország területén, az Európai Unióban, vagy azon kívül valósul meg.
Az ÁSZF egyben a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kötelező tájékoztatási előírások teljesítését is szolgálja, biztosítva a szerződéskötési folyamat átláthatóságát, valamint a jogviták megelőzését és rendezését.
1. Szolgáltató adatai
Szolgáltató neve: Hudák Péter egyéni vállalkozó
Székhely: Magyarország, 3300 Eger, Mikszáth Kálmán utca 3. 3/7.
Adószám: 48989662-1-30
Nyilvántartási szám: 58887822
Képviselő: Hudák Péter
Telefonszám: +36 30 897 3085
E-mail: hudak.peter@mlza.hu, info@mlza.hu
Weboldal: https://mlza.hu
Tárhelyszolgáltató: VSHosting s.r.o., https://vshosting.hu
Jogi nyilatkozat:
Jelen ÁSZF a Szolgáltató és a Megrendelő között létrejövő valamennyi szerződés és megrendelés elválaszthatatlan részét képezi, függetlenül annak írásbeli, elektronikus vagy szóbeli formájától.
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az alábbi jogszabályok rendelkezései irányadóak:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.),
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.),
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
- az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), valamint a vonatkozó adatvédelmi jogszabályok.
A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására, amelyről a Megrendelőt előzetesen tájékoztatja. A módosított rendelkezések a közzététel napján, illetve a közzétételt követő, az érintett szerződésekben meghatározott időpontban lépnek hatályba.
2. Fogalmak
Az ÁSZF-ben használt kifejezések az alábbi jelentéssel bírnak:
- Szolgáltató – Hudák Péter egyéni vállalkozó, aki a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint a szolgáltatásokat nyújtja a Megrendelő részére.
- Megrendelő – Az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató szolgáltatásait megrendeli, igénybe veszi, vagy az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződést köt a Szolgáltatóval.
- Fogyasztó – A Polgári Törvénykönyv értelmezése szerint az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el, és a Szolgáltatóval szerződést köt.
- Szolgáltatás – Minden olyan tevékenység, amelyet a Szolgáltató a Megrendelő részére nyújt, ideértve különösen: weboldal- és webáruház-fejlesztés, grafikai tervezés, alkalmazásfejlesztés, online marketing, nyomdai szolgáltatások, automatizáció, mesterséges intelligencia alapú megoldások, tárhely- és szervermegoldások, tanácsadás, oktatás.
- Közvetített szolgáltatás – Olyan szolgáltatás, amelyet a Szolgáltató megbízott alvállalkozó vagy partner bevonásával nyújt, és amelynek teljesítésére, minőségére és határidejére a partner szolgáltató szerződési feltételei irányadóak.
- Projekt – A Szolgáltató és a Megrendelő közötti konkrét megállapodás tárgyát képező feladat vagy feladatcsoport, amely meghatározott cél, tartalom, ütemezés és díjazás alapján valósul meg.
- Tesztkörnyezet – A fejlesztés ideje alatt használt, éles környezettől elkülönített technikai környezet, amelyben a Szolgáltató a szolgáltatásokat a Megrendelő jóváhagyásáig végzi és teszteli.
- Éles környezet – A végleges, nyilvánosan elérhető vagy rendeltetésszerűen használt rendszer, amelyben a szolgáltatás a Megrendelő jóváhagyását követően működik.
- Hibajavítás – A Szolgáltató által végzett tevékenység a szolgáltatásban fellelt, a szerződés szerinti működést akadályozó hiba kijavítására. Nem minősül hibajavításnak a Megrendelő utólagos módosítási igénye.
- Hosting – A szolgáltatás működéséhez szükséges tárhely- és kiszolgáló infrastruktúra biztosítása, üzemeltetése és karbantartása.
- Vis maior – Előre nem látható, a felek érdekkörén kívül eső, elháríthatatlan külső ok (pl. természeti katasztrófa, háború, jogszabályváltozás, kibertámadás, kiterjedt hálózati leállás), amely a szerződés teljesítését akadályozza.
- Díj – A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások ellenértéke, amely magában foglalhatja az előleget, részszámlákat, végszámlát, valamint bármely kiegészítő költséget.
- Dokumentáció – A szolgáltatás teljesítéséhez, üzemeltetéséhez vagy használatához kapcsolódó írásos vagy digitális anyagok, útmutatók, leírások.
- Adminisztrátori hozzáférés – A rendszer teljes körű módosítását lehetővé tevő felhasználói jogosultság.
- Felhasználási jog – A Szolgáltató által létrehozott szerzői jogi védelem alatt álló művek (pl. kód, grafika, szöveg) meghatározott módon, időtartamban és körben történő felhasználásának joga.
- Referencia – A Szolgáltató által teljesített, a Megrendelő részére átadott projekt, amelyet a Szolgáltató a saját weboldalán, közösségi médiában, online és offline marketinganyagokban bemutathat.
- Titoktartás – A felek kötelezettsége minden olyan, nem nyilvános információ megőrzésére, amely a szerződés teljesítése során jut tudomásukra.
- Garancia – A Szolgáltató által vállalt időtartam és feltételek, amelyek alatt a szolgáltatás hibáinak kijavítása díjmentesen történik.
- Karbantartás – A szolgáltatás működésének fenntartását, optimalizálását vagy frissítését célzó tevékenység, amely nem azonos a hibajavítással.
3. Az ÁSZF hatálya és elfogadása
3.1. Az ÁSZF időbeli hatálya
Jelen ÁSZF a közzétételének napján lép hatályba, és határozatlan ideig érvényes mindaddig, amíg a Szolgáltató azt módosítja vagy visszavonja. A módosított rendelkezések a közzététel napján, vagy – fogyasztónak minősülő Megrendelő esetében – a közzétételt követő, az értesítésben meghatározott időpontban lépnek hatályba.
3.2. Az ÁSZF tárgyi hatálya
- Az ÁSZF minden olyan online és offline ügyletre, jogügyletre, tranzakcióra és szolgáltatásnyújtásra kiterjed, amely a Szolgáltató és a Megrendelő között jön létre, beleértve – de nem kizárólagosan – az alábbiakat:
- személyes vagy elektronikus úton adott árajánlatkérés és az arra adott ajánlat,
- a Szolgáltató által készített, elfogadásra kerülő árajánlat vagy szerződéstervezet,
- bármely megrendelés, amely szóban, e-mailben, online űrlapon, közösségi média üzenetben vagy más írásos formában kerül rögzítésre,
- a Megrendelő által jóváhagyott projektindítás, specifikáció vagy munkaterv,
- a Szolgáltató által nyújtott folyamatos karbantartási, tanácsadási, üzemeltetési vagy bármely egyéb, nem egyszeri jellegű szolgáltatás.
3.3. Az ÁSZF területi hatálya
Az ÁSZF rendelkezései kiterjednek a Magyarország területén, az Európai Unió tagállamaiban, valamint az Unión kívül teljesített szolgáltatásokra is, amennyiben a felek között létrejött szerződésre a magyar jog az irányadó.
3.4. Az ÁSZF elfogadása
A Megrendelő a jelen ÁSZF rendelkezéseit a következő esetekben automatikusan és visszavonhatatlanul elfogadja:
- a Szolgáltatóval való kapcsolatfelvétel bármely módján (telefon, e-mail, online űrlap, közösségi média, személyes egyeztetés) megtörténik, és azt követően a Megrendelő szolgáltatást kér vagy árajánlatot igényel,
- a Szolgáltató által készített és a Megrendelő által írásban, elektronikusan vagy ráutaló magatartással (pl. a munkavégzés megkezdésének engedélyezésével) elfogadott ajánlat, szerződéstervezet vagy megrendelés alapján a felek között jogviszony jön létre,
- a Megrendelő a Szolgáltató által biztosított szolgáltatást igénybe veszi, függetlenül a szerződés írásbeli rögzítésétől,
- a Megrendelő a Szolgáltató által üzemeltetett online felületet, rendszer(eke)t, tesztkörnyezetet vagy egyéb, a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges infrastruktúrát használni kezdi,
- a Megrendelő a projekt vagy annak bármely része teljesítésére vonatkozóan rész- vagy végszámlát befogad, kiegyenlít, vagy a teljesítés átvételét visszaigazolja.
3.5. Módosítások és közzététel
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF bármikori, egyoldalú módosítására, feltéve, hogy a változtatás nem érinti hátrányosan a már megkötött szerződések lényeges feltételeit, kivéve, ha az módosítást jogszabályi változás, hatósági előírás, vagy elháríthatatlan külső ok (vis maior) indokolja.
A módosítás a Szolgáltató weboldalán történő közzététellel, valamint – fogyasztónak minősülő Megrendelők esetében – e-mailben történő értesítéssel válik hatályossá.
3.6. Elsőbbség
Az ÁSZF rendelkezései minden esetben elsőbbséget élveznek a Megrendelő általános szerződési feltételeivel szemben, kivéve, ha a felek kifejezett írásbeli megállapodása ettől eltérően rendelkezik.
4. Szolgáltatások köre és tartalma
4.1. Általános rendelkezések
A Szolgáltató a Megrendelő részére az alábbi fő tevékenységi körökbe tartozó szolgáltatásokat nyújtja, amelyek részletes tartalmát az egyedi szerződés, árajánlat vagy megrendelés határozza meg.
A szolgáltatások igénybevétele során a Megrendelő köteles biztosítani minden szükséges információt, anyagot, hozzáférést és jóváhagyást a teljesítéshez.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatások egy részét alvállalkozó vagy partner bevonásával teljesítse.
4.2. Szolgáltatások listája
a) Teljes körű weboldal- és webáruház-fejlesztés
Egyedi vagy sablon alapú weboldalak, webáruházak tervezése és fejlesztése.
Front-end és back-end programozás, CMS-rendszerek (pl. WordPress) telepítése és konfigurálása.
Reszponzív kialakítás, keresőoptimalizálási alapbeállítások (SEO alapok), biztonsági és teljesítmény-optimalizálás.
Integráció külső rendszerekkel (pl. fizetési szolgáltatók, számlázóprogramok, CRM-ek).
b) Online marketing és hirdetéskezelés
Közösségi média kampányok (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok stb.) tervezése, kivitelezése és nyomon követése.
Google Ads kampányok létrehozása, kezelése és optimalizálása.
Remarketing, célközönség-beállítás, hirdetési szövegírás, kreatívok készítése.
Havi riportok és teljesítményelemzés.
c) Online és offline grafikai tervezés
Arculattervezés (logó, színvilág, tipográfia).
Közösségi média sablonok, hirdetési kreatívok, bannerek.
Nyomdai anyagok (szórólap, katalógus, plakát, roll-up stb.) tervezése.
d) Egyedi web- és mobilalkalmazás-fejlesztés
Egyedi igényekre szabott webalkalmazások és mobilalkalmazások fejlesztése.
API-fejlesztés, adatbázis-tervezés, skálázható rendszerek kialakítása.
e) Teljes körű weboldal- és webalkalmazás-karbantartás, üzemeltetés
Rendszeres frissítések, biztonsági mentések, hibajavítások.
Technikai támogatás, funkcióbővítés, teljesítmény-optimalizálás.
Rendelkezésre állás biztosítása az egyedi szerződésben meghatározott feltételekkel (SLA).
f) Automatizációs és mesterséges intelligencia alapú megoldások
Üzleti folyamatok automatizálása, chatbotok, AI-alapú tartalomgenerálás.
Adatfeldolgozási és prediktív elemzési megoldások.
g) Prémium szervermegoldások szolgáltatása ★ Közvetített szolgáltatás
Dedikált szerverek, VPS, felhőalapú tárhelymegoldások.
A szolgáltatást a partner hosting cég nyújtja; az üzemeltetés, rendelkezésre állás és biztonsági feltételek a partner szerződési feltételei szerint érvényesek.
h) Informatikai tanácsadás és oktatás
Technológiai tanácsadás, rendszertervezés.
Online és offline oktatás webfejlesztés, digitális marketing, adatbiztonság témakörökben.
i) Teljes körű nyomdai szolgáltatások ★ Közvetített szolgáltatás
Nyomdai anyagok előállítása a partner nyomdai szolgáltató közreműködésével.
A gyártási, minőségi és szállítási feltételeket a partner nyomda szabályozza.
4.3. Szolgáltatások határai
A szolgáltatás tartalmát minden esetben az egyedi ajánlat vagy szerződés rögzíti; az abban nem szereplő feladatok külön díjazás ellenében végezhetők el.
A Szolgáltató nem felel a Megrendelő által átadott anyagok (szöveg, kép, videó) jogtisztaságáért.
Harmadik fél hibájából, partner szolgáltató mulasztásából, vagy a Megrendelő mulasztásából eredő hibák, késedelmek a Szolgáltató felelősségi körén kívül esnek.
4.4. Közvetített szolgáltatások felelősségi köre
A csillaggal (★) jelölt szolgáltatásokat a Szolgáltató partner bevonásával teljesíti. Ezekre a partner általános szerződési feltételei és garanciális szabályai vonatkoznak, amelyek elérhetők a partner weboldalán vagy külön dokumentációban. A Szolgáltató a közvetített szolgáltatások minőségéért és határidejéért nem vállal teljes körű felelősséget, de a Megrendelő érdekeit képviselve közvetít a partner felé.
5. A szerződés létrejötte és formája
5.1. A szerződés megkötésének módjai
A Szolgáltató és a Megrendelő között a szerződés az alábbi módokon jöhet létre:
- Írásbeli szerződés aláírásával, amelyet a felek személyesen vagy elektronikus aláírással látnak el.
- Elektronikus megrendelés útján, amikor a Megrendelő a Szolgáltató által biztosított online felületen vagy e-mailben leadott megrendelését a Szolgáltató írásban (jellemzően e-mailben) visszaigazolja.
- Szóbeli megállapodás alapján, amennyiben azt követően a Megrendelő írásban (pl. e-mailben) megerősíti a megrendelést, és a Szolgáltató annak teljesítését megkezdi vagy a megrendelést írásban visszaigazolja.
- Ráutaló magatartással, például ha a Megrendelő a Szolgáltató által készített árajánlat elfogadását követően a munkavégzés megkezdését engedélyezi, vagy a részszámla ellenértékét kiegyenlíti.
5.2. Árajánlat és visszaigazolás
A Szolgáltató által kiadott árajánlatok minden esetben írásban készülnek (elektronikus dokumentum formájában), és a dokumentumban feltüntetett érvényességi időn belül kötik a Szolgáltatót. Az ajánlat elfogadásáról a Megrendelő írásban köteles nyilatkozni, ezzel egyértelműsítve megrendelési szándékát. A Szolgáltató a megrendelést minden esetben írásban (e-mailben) visszaigazolja. A szerződés a visszaigazolás napján jön létre.
5.3. A szerződés tárgya
A szerződés tárgyát minden esetben a felek által írásban vagy elektronikusan elfogadott árajánlat, megrendelés vagy szerződéses melléklet határozza meg. Ez tartalmazza a vállalt feladatok részletes leírását, a teljesítési határidőket, az ellenértéket, a fizetési feltételeket, valamint a speciális kikötéseket.
5.4. A szerződés formája
A szerződés – a felek eltérő megállapodásának hiányában – írásban vagy elektronikus úton jön létre. A felek elfogadják, hogy az e-mailben történt nyilatkozattétel írásbeli formának minősül, amennyiben az a felek által előzetesen ismert és használt e-mail címekről történik.
5.5. Kapcsolódó dokumentumok
A szerződés részét képezik az alábbi dokumentumok:
- a jelen Általános Szerződési Feltételek,
- az Adatkezelési Tájékoztató,
- az elfogadott árajánlat,
- az egyedi megállapodás vagy szerződés,
- minden, a felek által írásban elfogadott műszaki leírás, specifikáció és melléklet.
5.6. Elektronikus bizonyíthatóság
A felek elfogadják, hogy az e-mailen és egyéb elektronikus kommunikációs csatornákon (pl. projektmenedzsment rendszer, chat alkalmazások) keresztül folytatott üzenetváltások teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülhetnek, amennyiben azok tartalma a szerződéses feltételekre vonatkozik, és egyértelműen azonosítható a feladó személye.
5.7. A szerződés módosítása
A szerződés bármilyen módosítása kizárólag írásban, mindkét fél jóváhagyásával érvényes. Kivételt képeznek azok a kisebb módosítások, amelyek a projekt előrehaladását szolgálják, nem érintik a szerződés lényeges elemeit, és a felek írásos (pl. e-mailes) jóváhagyásával megtörténnek.
6. Teljesítési feltételek és együttműködés
6.1. A projekt meghatározása és dokumentálása
A projekt részletes tartalmát és a teljesítés ütemezését minden esetben az egyedi szerződés, árajánlat vagy projekt-specifikáció rögzíti. A Megrendelő kijelenti, hogy az adott dokumentumot megismerte, megértette, és annak tartalmát elfogadta. Amennyiben a Megrendelő a szerződés megkötését követően a projekt tartalmát bővíteni, módosítani kívánja, az külön, írásos megállapodás és esetleges többletdíj ellenében történik.
6.2. A Megrendelő együttműködési kötelezettsége
A Megrendelő köteles minden, a projekt teljesítéséhez szükséges anyagot, információt, döntést és hozzáférést a Szolgáltató által meghatározott formában és határidőre átadni, ideértve, de nem kizárólagosan:
- szöveges tartalmak (pl. termékleírások, cikkek, jogi szövegek),
- képi, grafikai és videós anyagok,
- logók, arculati elemek,
- hozzáférési adatok (pl. tárhely, domain, adminisztrációs felületek),
- funkcionális és dizájn döntések (pl. jóváhagyások, módosítási kérések),
- harmadik fél által biztosított technikai információk.
6.3. Határidők és késedelem
A Megrendelő által vállalt adatszolgáltatás vagy döntés késedelme a projekt ütemezésének módosulását eredményezheti. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő mulasztásából eredő késedelmekért, ideértve a következőket is:
- a Megrendelő által átadott anyagok hiányossága vagy hibássága,
- az anyagok formai vagy tartalmi hibája miatti pótlás vagy javítás szükségessége,
- a Megrendelő késedelmes vagy hiányos visszajelzése.
6.4. Bizonyíthatóság és dokumentáció
A Szolgáltató jogosult minden átadást, visszajelzést és jóváhagyást írásban (e-mail, projektmenedzsment rendszer, üzenetküldő alkalmazás) kérni annak érdekében, hogy a teljesítés lépései és határidői egyértelműen nyomon követhetők és bizonyíthatók legyenek. Szóbeli egyeztetések kizárólag kiegészítő jellegűek lehetnek, a teljesítés szempontjából irányadónak mindig az írásos dokumentáció minősül.
6.5. Tesztkörnyezet és éles környezet
A fejlesztési munka alapvetően tesztkörnyezetben zajlik. Az éles környezetbe történő telepítés kizárólag a Megrendelő írásos (e-mailes) jóváhagyását követően történhet meg. Az éles környezetben végzett munka során fellépő hibákért a Szolgáltató csak abban az esetben vállal felelősséget, ha azok a saját teljesítési hibájából erednek, és nem a Megrendelő utólagos beavatkozása vagy harmadik fél tevékenysége okozta.
6.6. Felülvizsgálat és átadás-átvétel
A projekt elkészültét követően a Szolgáltató átadás-átvételi eljárást kezdeményez, amelynek keretében a Megrendelő köteles a teljesítést írásban elfogadni vagy hibajegyzéket adni. Amennyiben a Megrendelő a hibajegyzéket a megadott határidőn belül nem küldi meg, a teljesítés elfogadottnak minősül.
6.7. A Megrendelő felelőssége
A Megrendelő felelős minden, általa átadott anyag jogtisztaságáért, valamint azért, hogy azok nem sértik harmadik fél jogait. A Szolgáltató jogosult a teljesítést felfüggeszteni, amennyiben alapos okkal feltételezhető, hogy a Megrendelő által átadott anyagok jogsértőek vagy nem felelnek meg a szerződésben meghatározott műszaki követelményeknek.
7. Fizetési feltételek és díjak
7.1. Általános rendelkezések
A Megrendelő köteles a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások ellenértékét a szerződésben, árajánlatban vagy megrendelés-visszaigazolásban meghatározott díjazás szerint megfizetni. A díjak nettó összegként kerülnek feltüntetésre, amelyhez a mindenkor hatályos jogszabályok szerinti általános forgalmi adó (ÁFA) és egyéb esetlegesen alkalmazandó közterhek hozzáadódnak.
7.2. Előleg és mérföldköves fizetés
Alapesetben a Szolgáltató előleg nélkül is megkezdheti a munkát, azonban fenntartja a jogot, hogy bármikor, indoklás nélkül a teljes projekt nettó díjának legfeljebb 40%-át előlegként kérje a munkakezdés feltételeként.
A nagyobb volumenű vagy hosszabb időtartamú projektek esetében a felek mérföldköves fizetési ütemezést alkalmaznak, amely jellemzően az alábbiak szerint alakul:
- Előleg: a projekt teljes díjának legfeljebb 40%-a, a munkakezdés előtt fizetendő;
- Közbenső mérföldkövek: a projekt meghatározott fázisainak teljesítése után (például tervezés, fejlesztési szakasz, tesztelés) – minden mérföldkőhöz kapcsolódó részszámla;
- Végszámla: a projekt teljes befejezését és átadását követően, a fennmaradó díj összege.
A mérföldkő-számlák kiegyenlítése minden esetben feltétele a további munkafázis megkezdésének.
7.3. A projekt megszakítása vagy elállás
- Ha a Megrendelő a projektet bármely okból megszakítja vagy a szerződéstől eláll, köteles a Szolgáltató részére a megszakítás időpontjáig elvégzett munkát arányosan, a mérföldkövek alapján meghatározott díjszabás szerint megfizetni.
- A Szolgáltató jogosult a Megrendelő által már jóváhagyott munkarészeket a teljes díj erejéig kiszámlázni, függetlenül attól, hogy a projekt teljes egésze elkészült-e.
- Előleg fizetése esetén az előleg nem jár vissza, még akkor sem, ha a projekt nem fejeződik be, kivéve, ha a megszakítás a Szolgáltató szerződésszegése miatt következik be.
7.4. Fizetési határidő és mód
A számlák fizetési határideje – eltérő írásos megállapodás hiányában – a számla kiállításától számított 8 naptári nap. A fizetés teljesítettnek akkor minősül, amikor az összeg jóváírásra kerül a Szolgáltató bankszámláján. Fizetés banki átutalással történik; más fizetési mód kizárólag előzetes írásos megállapodás alapján alkalmazható.
7.5. Késedelmes fizetés és jogkövetkezmények
- Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató a Ptk. 6:155. § szerinti késedelmi kamatot számít fel (jegybanki alapkamat + 8%).
- 15 napot meghaladó késedelem esetén a Szolgáltató jogosult a teljesítést felfüggeszteni, a hozzáféréseket letiltani, valamint a további munkát megtagadni a tartozás rendezéséig.
- 30 napot meghaladó késedelem esetén a Szolgáltató jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani, a már elvégzett munkát teljes egészében kiszámlázni, és a projekt további részét nem teljesíteni.
- A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a tartozást külső követeléskezelőnek vagy jogi útra terelje, amelynek költségeit a Megrendelő köteles megtéríteni.
7.6. Díjváltoztatás és többletköltségek
A Szolgáltató fenntartja a jogot a díjak módosítására, amely a folyamatban lévő szerződéseket nem érinti, kivéve, ha:
- jogszabályi változás,
- külső szolgáltatói költségek növekedése,
- vagy a Megrendelő által kezdeményezett módosítás teszi azt indokolttá.
A szerződésben nem szereplő feladatok külön díjazás ellenében teljesülnek, amelyről a Szolgáltató írásos ajánlatot ad.
7.7. Jogok visszatartása
A Szolgáltató jogosult az elkészült munkát, hozzáféréseket, forráskódokat és egyéb átadandó anyagokat visszatartani mindaddig, amíg a Megrendelő valamennyi, a szerződés szerinti fizetési kötelezettségét maradéktalanul nem teljesítette.
7.8. Késedelem a Megrendelő hibájából
Amennyiben a projekt a szerződésben rögzített teljesítési határidőt átlépi, és a késedelem a Megrendelő mulasztásából, hiányos vagy hibás adatszolgáltatásából, késedelmes jóváhagyásából, döntéshozatalának elmaradásából, vagy bármely más, a Megrendelő érdekkörében felmerülő okból következik be, a Szolgáltató jogosult a teljes projekt nettó díjának 60%-át időarányos teljesítési díjként kiszámlázni, függetlenül a projekt készültségi fokától vagy aktuális állapotától.
Amennyiben a Megrendelő 30 egymást követő napnál hosszabb ideig nem ad írásos, érdemi visszajelzést, nem biztosítja a projekt folytatásához szükséges anyagokat, vagy nem teljesíti az együttműködési kötelezettségét, a Szolgáltató a fenti díjat a határidő lejárta előtt is jogosult kiszámlázni, mint lekötött kapacitás és részben teljesített munka díját.
A fennmaradó összeg a projekt folytatásakor és lezárásakor kerül kiszámlázásra a tényleges teljesítés arányában.
8. Szellemi tulajdon és felhasználási jogok
8.1. A létrehozott művek jogi státusza
A Szolgáltató által a szerződés teljesítése során készített valamennyi alkotás – ideértve, de nem kizárólagosan: forráskód, weboldal, webáruház, web- és mobilalkalmazás, design-tervek, grafikai anyagok, szöveges tartalmak, fotók, illusztrációk, adatbázisok, dokumentációk, marketinganyagok – a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény szerint szerzői jogi védelem alatt áll.
8.2. Tulajdonjog átszállása
A Szolgáltató által létrehozott művek teljes tulajdonjoga és forrásanyagai kizárólag akkor szállnak át a Megrendelőre, ha:
- a Megrendelő a teljes, szerződés szerinti ellenértéket maradéktalanul megfizette,
- a Szolgáltató részére nem áll fenn semmilyen pénzügyi vagy egyéb tartozás,
- a Szolgáltató írásban kifejezetten hozzájárult az átruházáshoz.
Amíg a fenti feltételek nem teljesülnek, a létrehozott művek a Szolgáltató tulajdonában maradnak, és a Megrendelő azokat sem részben, sem egészben nem jogosult felhasználni.
8.3. Felhasználási jogok terjedelme
A teljes díj megfizetését követően a Szolgáltató a Megrendelő részére nem kizárólagos, harmadik félnek át nem ruházható, időben és területileg korlátozott vagy korlátlan (az egyedi szerződésben meghatározott) felhasználási jogot engedélyez a létrehozott művek rendeltetésszerű használatára.
8.4. Forráskód és szerkeszthető állományok átadása
A forráskód, valamint a szerkeszthető, nyers állományok (pl. grafikai forrásfájlok, nyers képek, szerkeszthető dokumentumok) átadása kizárólag a teljes díj megfizetése és a Szolgáltató írásos engedélye után történhet meg. A Szolgáltató jogosult külön díjat meghatározni a forrásfájlok átadásáért, amennyiben ez az egyedi szerződésben nem szerepel.
8.5. Referencia-felhasználás
A Megrendelő kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a létrehozott projektet – függetlenül annak jellegétől – referenciaként feltüntesse saját weboldalán, közösségi média felületein, marketinganyagokban, szakmai bemutatókon, pályázatokon és egyéb nyilvános vagy üzleti kommunikációban.
A referencia-felhasználás magában foglalhat képernyőképeket, rövid videókat, esettanulmányokat és a Megrendelő cégnevének, logójának feltüntetését is.
8.6. Jogosulatlan felhasználás következményei
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a jogosulatlan felhasználás – ideértve a forráskód vagy design engedély nélküli másolását, módosítását, terjesztését – szerzői jogi jogsértésnek minősül, amely polgári és büntetőjogi következményekkel járhat.
Jogosulatlan felhasználás esetén a Szolgáltató jogosult:
- a felhasználást haladéktalanul megtiltani,
- a mű minden elérhető példányát eltávolíttatni,
- kártérítési igényt érvényesíteni a szerzői jogról szóló törvény és a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint.
8.7. Harmadik fél jogai
A Megrendelő felelős azért, hogy az általa átadott anyagok (pl. képek, szövegek, logók, videók) ne sértsék harmadik fél szerzői vagy egyéb jogait. Harmadik fél által érvényesített igény esetén a Megrendelő köteles a Szolgáltatót minden felelősség alól mentesíteni és a felmerülő költségeit megtéríteni.
9. Adatkezelés és biztonság
9.1. Adatkezelési alapelvek
A Szolgáltató a Megrendelő személyes és üzleti adatait a vonatkozó jogszabályok, különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR) és az információs önrendelkezési jogról szóló 2011. évi CXII. törvény szerint kezeli.
Az adatkezelés célja kizárólag a szerződés teljesítése, kapcsolattartás, számlázás és jogszabályi kötelezettségek teljesítése.
A Megrendelő által átadott személyes adatok harmadik fél részére kizárólag a teljesítéshez szükséges mértékben és célból kerülhetnek továbbításra (pl. tárhelyszolgáltató, nyomdai partner).
9.2. Hozzáférések és jelszavak kezelése
- A Megrendelő által átadott hozzáférési adatok, jelszavak, kódok és egyéb azonosítók biztonságos tárolásáért és kezeléséért a Szolgáltató felelősséget vállal a projekt megvalósításának időtartama alatt.
- A projekt lezárását követően a Megrendelő köteles minden átadott hozzáférést, jelszót és azonosítót megváltoztatni.
- A Szolgáltató nem felel a Megrendelő által elmulasztott jelszócsere vagy biztonsági intézkedés következményeiért.
9.3. Biztonsági frissítések és karbantartás
- A Szolgáltató által telepített rendszerek és szoftverek biztonsági frissítéseit és karbantartását kizárólag külön szerződés (pl. karbantartási vagy üzemeltetési megállapodás) keretében végzi.
- Amennyiben ilyen szerződés nem jön létre, a Szolgáltató nem felel a későbbi biztonsági kockázatokért, sérülékenységekért vagy támadásokért.
9.4. Külső támadások és adatvesztés
A Szolgáltató nem felel az olyan károkért, adatvesztésért vagy szolgáltatás-kiesésért, amelyek:
- külső, jogosulatlan behatolás (hackertámadás, kártékony kód, DDoS-támadás),
- harmadik fél szolgáltatásának hibája (pl. tárhely, domainregisztrátor, felhőszolgáltató),
- a Megrendelő vagy megbízottja által okozott biztonsági rés, hibás beállítás vagy hanyag kezelés
- következtében következnek be.
9.5. Megfelelés jogszabályoknak és iparági szabványoknak
A Szolgáltató a projekt során alkalmazott megoldásokkal törekszik megfelelni az alkalmazandó jogszabályoknak (pl. GDPR, e-kereskedelmi törvények) és iparági szabványoknak (pl. W3C, OWASP ajánlások). A Megrendelő felelős azért, hogy a saját tevékenysége és az általa feltöltött vagy használt tartalom megfeleljen minden vonatkozó jogszabálynak és előírásnak.
9.6. Biztonsági incidensek kezelése
A Megrendelő köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót minden olyan biztonsági incidensről, amely a Szolgáltató által készített rendszert vagy annak adatait érinti. A Szolgáltató jogosult a rendszer ideiglenes felfüggesztésére a hiba elhárítása érdekében.
10. Felelősségkorlátozás és szavatosság
10.1. Általános felelősségi korlát
A Szolgáltató a szerződés teljesítése során a tőle elvárható legnagyobb gondossággal jár el, azonban felelőssége – jogalaptól függetlenül – a Megrendelő által a szerződés alapján ténylegesen megfizetett összegre korlátozódik. A Szolgáltató nem felel semmilyen olyan kárért, amely a Megrendelő vagy harmadik fél magatartásából, mulasztásából vagy a Szolgáltató utasításainak figyelmen kívül hagyásából ered.
10.2. Közvetett és következményi károk kizárása
A Szolgáltató nem felel a közvetett vagy következményi károkért, beleértve, de nem kizárólagosan:
- elmaradt haszon, bevételkiesés,
- adatvesztés, adatkárosodás,
- üzleti hírnév csökkenése,
- harmadik fél által érvényesített igények.
10.3. Felelősség kizárása harmadik felek szolgáltatásaiért
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a projektben közreműködő vagy ahhoz kapcsolódó harmadik fél szolgáltatásainak hibáiért, teljesítési késedelméért vagy mulasztásaiért (pl. tárhelyszolgáltató, domain-regisztrátor, fizetési szolgáltató, nyomdai partner).
10.4. A Megrendelő felelőssége
A Megrendelő teljes körűen felel:
- az általa átadott tartalmak, adatok és anyagok jogtisztaságáért, pontosságáért és időszerűségéért,
- harmadik fél jogainak nem sértéséért,
- a szükséges engedélyek, hozzájárulások és licencjogok beszerzéséért,
- a Szolgáltató utasításainak betartásáért.
10.5. Szavatosság
A Szolgáltató a teljesítés során a vállalt szolgáltatást a szerződésben meghatározott specifikációk szerint nyújtja. Amennyiben a Megrendelő a teljesítést követően hibát, hiányosságot vagy eltérést tapasztal, köteles azt legkésőbb 10 munkanapon belül írásban jelezni.
A Szolgáltató a bejelentett hibát ésszerű határidőn belül, külön díjazás nélkül javítja, amennyiben az a saját teljesítési hibájából ered.
A határidőn túl bejelentett hibák javítása külön díjazás ellenében történik.
10.6. Garanciális kizárások
A Szolgáltató garanciavállalása nem terjed ki:
- a Megrendelő vagy harmadik fél által végzett módosításokra, beavatkozásokra,
- a külső szolgáltatók, pluginek, modulok, API-k vagy egyéb szoftverek hibáira, kompatibilitási problémáira,
- a Megrendelő eszközeiből, hálózatából, szoftverkörnyezetéből eredő hibákra,
- azokra a hibákra, amelyek a Megrendelő késedelmes, hiányos vagy hibás adatszolgáltatása miatt keletkeznek.
11. Elállás és felmondás
11.1. Elállás a szerződéstől
A Megrendelő a szerződés aláírását követően kizárólag a Szolgáltató súlyos szerződésszegése esetén jogosult elállni, amennyiben a Szolgáltató a Megrendelő írásos felszólítását követően, a megadott legalább 15 napos póthatáridő alatt sem orvosolja a szerződésszegést.
Indokolatlan vagy a Megrendelő érdekkörében felmerülő okból történő elállás esetén a Megrendelő köteles:
- a már elvégzett munka arányos díját (mérföldkő- vagy időarányos számítás szerint),
- az előzetesen lekötött kapacitás költségét,
- valamint az alábbi arányos díjszabás szerinti minimumdíjat a Szolgáltató részére megfizetni.
11.2. Felmondás pénzügyi következményeinek arányosítása
- Amennyiben a Megrendelő a teljesítés korai szakaszában (a projekt teljes díjának 25%-át meg nem haladó értékű munka elvégzése előtt) mondja fel a szerződést, úgy köteles a már elvégzett munka arányos díját, valamint a felmondással közvetlenül összefüggő költségeket és az előre lekötött kapacitás díját megfizetni, de legalább a teljes projekt nettó díjának 20%-át.
- Amennyiben a felmondásra a projekt középső szakaszában (a teljes díj 25%-át meghaladó, de 75%-át meg nem haladó mértékű munka elvégzése után) kerül sor, úgy a Megrendelő köteles a már elvégzett munka arányos díját, valamint a lekötött kapacitás és üzleti kiesés díját megfizetni, de legalább a teljes projekt nettó díjának 40%-át.
- Amennyiben a felmondásra a projekt előrehaladott állapotában (a teljes díj 75%-át meghaladó mértékű munka elvégzése után) kerül sor, vagy a késedelem, illetve a teljesítés meghiúsulása a Megrendelő hibájából következik be, úgy a Megrendelő köteles a teljes projekt nettó díjának legalább 60%-át, mint időarányos teljesítési díjat megfizetni, függetlenül a projekt aktuális állapotától.
11.3. Rendes felmondás és felmondási idő
- Határozott idejű szerződés esetén a Megrendelő rendes felmondásra nem jogosult, kivéve, ha ezt a szerződés kifejezetten lehetővé teszi.
- Határozatlan idejű szerződés esetén a felmondási idő minimális hossza 30 naptári nap, amely kizárólag írásban indítható.
- A Szolgáltató jogosult a felmondási időt egyedileg meghatározni és meghosszabbítani, különösen akkor, ha a felmondás a Szolgáltató más, folyamatban lévő projektjeinek ütemezését, erőforrás-beosztását vagy teljesítését veszélyezteti.
11.4. Felmondási idő alatti teljesítés és hozzáférések
A felmondási idő alatt:
- a Szolgáltató jogosult a szolgáltatások nyújtását teljesen vagy részben felfüggeszteni,
- a Megrendelő nem jogosult a projekt bármely részének, eredményének, anyagának használatára, közzétételére vagy harmadik félnek történő átadására, amíg a felmondással összefüggő valamennyi pénzügyi kötelezettségét nem teljesítette,
- a Szolgáltató jogosult a rendszerekhez, tárhelyhez, domainhez és egyéb hozzáférésekhez való hozzáférést korlátozni vagy megszüntetni.
11.5. Felmondás pénzügyi következményei
A Megrendelő a felmondási idő alatt és annak leteltét követően is köteles:
- minden esedékes és még ki nem fizetett számlát a szerződésben meghatározott fizetési határidőn (általában 8 napon) belül kiegyenlíteni,
- a felmondási időre eső szolgáltatási díjat megfizetni, függetlenül attól, hogy a szolgáltatásokat ténylegesen igénybe veszi-e,
- megtéríteni a felmondás miatt a Szolgáltatónál keletkezett igazolt üzleti kiesést, adminisztrációs terheket, harmadik félnek már kifizetett vagy lekötött szolgáltatások díját, valamint minden egyéb, a felmondásból közvetlenül eredő költséget.
11.6. Visszafizetés kizárása
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a már kifizetett díjakat sem részben, sem egészben nem téríti vissza, kivéve, ha a visszafizetésre jogerős bírósági ítélet kötelezi.
11.7. Felmondás utáni jogkorlátozás
A Megrendelő a szerződés megszűnését követően kizárólag akkor jogosult a projekt eredményeinek felhasználására, ha a Szolgáltató részére fennálló valamennyi fizetési kötelezettségét teljesítette. Ellenkező esetben a felhasználás jogosulatlannak minősül, és a Szolgáltató jogosult jogi úton fellépni, valamint kártérítést követelni.
12. Vis maior
12.1. A vis maior fogalma
Vis maiornak minősül minden olyan, a felek érdekkörén kívül eső, előre nem látható és elháríthatatlan esemény vagy körülmény, amely a szerződés teljesítését részben vagy egészben lehetetlenné teszi vagy jelentősen megnehezíti.
12.2. Vis maior események különösen, de nem kizárólagosan:
- természeti katasztrófák (pl. árvíz, földrengés, vihar, villámcsapás),
- tűz, robbanás, ipari baleset,
- háború, fegyveres konfliktus, terrorcselekmény, politikai zavargás,
- járvány, pandémia, egészségügyi vészhelyzet,
- kormányzati vagy hatósági intézkedések, export-import tilalmak, kereskedelmi korlátozások,
- országos vagy helyi szintű áram-, internet- vagy távközlési szolgáltatás kimaradása,
- a Szolgáltató által igénybe vett harmadik fél (pl. tárhelyszolgáltató, nyomda, logisztikai partner) szolgáltatásának ellehetetlenülése,
- munkabeszüntetés, sztrájk, munkaerőhiány,
- bármely egyéb, előre nem látható esemény, amely nem róható fel a szerződésszegést elszenvedő félnek.
12.3. Vis maior hatása a teljesítésre
- Vis maior esemény bekövetkezése esetén a Szolgáltató jogosult a teljesítési határidőt a vis maior fennállásának időtartamával meghosszabbítani, vagy – amennyiben a teljesítés lehetetlenné válik – a szerződést részben vagy egészben felmondani.
- A Szolgáltató a vis maior időtartama alatt nem felel a késedelemért, a szerződés módosításáért vagy megszűnéséért, és a Megrendelő ilyen esetben nem jogosult kötbérre, kártérítésre vagy bármely egyéb igény érvényesítésére.
12.4. Értesítési kötelezettség
A vis maior eseményt elszenvedő fél köteles a másik felet annak bekövetkezéséről, várható időtartamáról és hatásairól a lehető legrövidebb időn belül, írásban értesíteni.
12.5. Pénzügyi következmények
- A vis maior esemény időtartama alatt a Szolgáltató jogosult a már elvégzett munka arányos díját és a felmerült költségeket a Megrendelő felé kiszámlázni.
- Amennyiben a vis maior miatt a teljesítés tartósan lehetetlenné válik, a Szolgáltató jogosult a szerződés megszűnéséig felmerült összes költség és időarányos díj megfizetését követelni.
13. Minőségi elvárások és megfelelés
13.1. Teljesítési alapelvek
A Szolgáltató a szerződésben meghatározott szolgáltatásokat a szakmai gondosság, a vonatkozó jogszabályok, valamint a mindenkor érvényes iparági szabványok és bevett gyakorlat szerint teljesíti. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan elvárások teljesítéséért, amelyek a szerződésben nem kerültek rögzítésre, vagy amelyek a projekt megkezdése után, a Megrendelő egyoldalú döntése alapján változnak meg.
13.2. Megfelelés a szerződéses specifikációnak
A szolgáltatás minőségének alapja minden esetben a felek által aláírt szerződésben vagy írásban rögzített specifikáció. Amennyiben a Megrendelő a teljesítés során ettől eltérő, új igényeket támaszt, úgy ezek kizárólag külön megállapodás és díjazás ellenében teljesíthetők.
13.3. Teljesítés-elfogadás
A Szolgáltató a projekt elkészültét követően a Megrendelő számára átadja a szolgáltatás eredményét (pl. weboldal, alkalmazás, grafikai anyag) tesztelésre vagy véglegesítésre. A Megrendelő köteles az átadástól számított legfeljebb 5 munkanapon belül írásban nyilatkozni az elfogadásról vagy a szükséges módosításokról.
- Amennyiben a Megrendelő a határidőn belül nem nyilatkozik, a teljesítés elfogadottnak minősül.
- A teljesítés elfogadása után a Megrendelő csak garanciális hibák javítását kérheti a 10. pontban meghatározott feltételek szerint.
13.4. Harmadik fél rendszereivel való megfelelés
A Szolgáltató nem vállal garanciát arra, hogy a létrehozott szolgáltatás minden létező böngészőben, operációs rendszerben, készüléken vagy harmadik fél rendszerével 100%-ban hibamentesen működik, kivéve, ha erről a felek írásban kifejezetten megállapodtak.
A Szolgáltató jogosult a technológiai megvalósítás során a legmegfelelőbb, szakmailag indokolt megoldásokat alkalmazni.
13.5. Megrendelő felelőssége a megfelelés biztosításában
A Megrendelő köteles a projekt sikeres megvalósítása érdekében a szükséges információkat, anyagokat, döntéseket és jóváhagyásokat a Szolgáltató által meghatározott határidőben biztosítani. A Megrendelő késedelme a teljesítési határidők módosítását eredményezheti, amelyért a Szolgáltató nem felel.
13.6. Béta verziók és átmeneti megoldások
Amennyiben a felek kifejezetten megállapodnak ideiglenes, béta vagy tesztverzió átadásáról, úgy annak használata a Megrendelő saját felelősségére történik. A Szolgáltató nem felel az ilyen verziókból eredő hibákért, adatvesztésért vagy károkért.
14. Titoktartás
14.1. Titoktartási kötelezettség tárgya
A Megrendelő és a Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződés teljesítése során vagy azzal összefüggésben tudomására jutott minden, a másik félre vonatkozó, nem nyilvános információt, üzleti titkot, know-how-t, fejlesztési tervet, szoftverkódot, hozzáférést, jelszót, ügyfél- és partnerlistát, pénzügyi adatot vagy bármely más bizalmas információt harmadik fél részére nem ad át, nem hoz nyilvánosságra, és nem használ fel a szerződésben meghatározott célokon kívül.
A titoktartási kötelezettség kiterjed:
- minden szóban, írásban, elektronikus formában, rajzban, tervben, kódban, adathordozón átadott információra,
- a felek közötti kommunikáció teljes tartalmára,
- minden, a teljesítés során készült vagy átadott anyagra, dokumentumra és műszaki megoldásra.
14.2. Időtartam
A titoktartási kötelezettség a szerződés teljes időtartama alatt fennáll, és a szerződés megszűnését követően minimum 5 (öt) évig érvényben marad.
Bizalmas minősítésű információk esetében a titoktartási kötelezettség határozatlan időre szól.
14.3. Felhasználási korlátozások
A Megrendelő és a Szolgáltató a másik fél bizalmas információit kizárólag a szerződés teljesítéséhez használhatja fel, és köteles azokat a legmagasabb fokú gondossággal kezelni.
Tilos az ilyen információkat:
- más célra felhasználni,
- harmadik félnek átadni,
- nyilvánosságra hozni,
- vagy a szerződés teljesítésével össze nem függő módon reprodukálni.
14.4. Jogkövetkezmények
A titoktartási kötelezettség megsértése esetén a szerződésszegő fél köteles a másik félnek:
- a jogsértésből eredő teljes kárt megtéríteni,
- az ebből származó elmaradt hasznot megfizetni,
- valamint a titoksértésből származó minden előny ellenértékét átadni.
A titoktartási kötelezettség megsértése súlyos szerződésszegésnek minősül, amely jogosulttá teszi a másik felet a szerződés azonnali, indokolás nélküli felmondására, a felmondással összefüggő minden jog és kártérítési igény fenntartása mellett.
14.5. Kivételes esetek
A titoktartási kötelezettség nem terjed ki azon információkra, amelyek:
- nyilvánosan hozzáférhetők voltak, mielőtt a másik fél átadta volna őket,
- bizonyíthatóan harmadik féltől, jogszerűen kerültek a fél birtokába,
- jogszabály, hatósági vagy bírósági határozat alapján kötelezően átadandók.
14.6. Biztonsági intézkedések
A titoktartási kötelezettség teljesítése érdekében a felek kötelesek megfelelő műszaki és szervezési intézkedéseket tenni, ideértve különösen:
- a bizalmas adatokhoz való hozzáférés korlátozását,
- jelszavas védelemmel ellátott rendszerek használatát,
- az adatok titkosított továbbítását,
- valamint a bizalmas információkat tartalmazó fizikai adathordozók biztonságos tárolását.
15. Panaszkezelés és jogorvoslat
15.1. Panasztétel módja
A Megrendelő a Szolgáltató szolgáltatásaival, termékeivel, teljesítésével vagy magatartásával kapcsolatos panaszát szóban, írásban vagy elektronikus úton terjesztheti elő.
Postai cím: Magyarország, 3300 Eger, Mikszáth Kálmán utca 3. 3/7.
E-mail: info@mlza.hu
Telefonszám: +36 30 897 3085
15.2. Panasz tartalma
A panaszban a Megrendelő köteles részletesen megjelölni:
- a panasz tárgyát,
- a panasz alapjául szolgáló tényeket, időpontot, körülményeket,
- a kért intézkedést, valamint
- mellékelni a panasz alátámasztására szolgáló dokumentumokat, bizonyítékokat.
15.3. Panasz kivizsgálása
- A Szolgáltató a beérkezett panaszt a kézhezvételtől számított 30 (harminc) naptári napon belül kivizsgálja és írásban megválaszolja.
- Ha a panasz összetettsége indokolja, a Szolgáltató jogosult a határidőt legfeljebb további 30 nappal meghosszabbítani, amelyről a Megrendelőt írásban tájékoztatja.
15.4. Elutasított panasz
A Szolgáltató jogosult a panaszt elutasítani, ha:
- az nyilvánvalóan alaptalan,
- a Megrendelő a panasz alátámasztására nem szolgáltat elegendő információt vagy bizonyítékot,
- a panasz nem a Szolgáltató szolgáltatásából vagy magatartásából ered,
- a panasz jogszabály vagy szerződés alapján már elévült igényre vonatkozik.
15.5. Jogorvoslati lehetőségek
Amennyiben a Megrendelő a panaszra kapott válasszal nem ért egyet, jogosult:
- Békéltető Testülethez fordulni (székhely szerinti illetékességgel),
- Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulni, amennyiben a fogyasztóvédelmi jogszabályok megsértését észleli,
- polgári jogi igényét bírósági úton érvényesíteni.
15.6. Vitarendezés
A felek törekednek minden vitás kérdést elsődlegesen békés úton, tárgyalások révén rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a felek kikötik a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos illetékességét.
15.7. Visszaélések megelőzése
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a rosszhiszemű, bizonyíték nélküli, ismételt vagy szándékosan kárt okozó panasz jogkövetkezményekkel járhat, ideértve különösen a Szolgáltató jogos igényét a panaszkezeléssel összefüggésben felmerült költségek megtérítésére.
16. Záró rendelkezések
16.1. Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF rendelkezéseit bármikor, egyoldalúan módosítani, különösen jogszabályváltozás, üzleti feltételek változása, új szolgáltatások bevezetése, illetve technikai vagy biztonsági okokból.
A módosítás a közzétételt követően, a közzétételben meghatározott időpontban lép hatályba. A módosítás a már folyamatban lévő szerződésekre csak akkor alkalmazandó, ha azt a Megrendelő kifejezetten elfogadta.
16.2. Részleges érvénytelenség
Amennyiben az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen, jogellenes vagy végrehajthatatlan lenne, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét, jogszerűségét és végrehajthatóságát.
16.3. Értelmezési szabályok
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.), a fogyasztóvédelemről szóló jogszabályok, valamint a GDPR rendelkezései az irányadók.
16.4. Kommunikáció és értesítések
A felek közötti hivatalos kommunikáció írásban, postai úton vagy elektronikus levélben történik. A Megrendelő felelőssége, hogy a Szolgáltató részére megadott elérhetőségeken keresztül elérhető legyen, és az ott kapott értesítéseket figyelemmel kísérje.
16.5. Illetékesség
A felek kikötik a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos illetékességét minden, az ÁSZF-ből vagy a szerződésből eredő jogvita esetére.
16.6. Hatálybalépés
Jelen ÁSZF a közzététel napján lép hatályba, és visszavonásig vagy módosításig érvényes.
Kelt: Eger, 2005.08.12.
Szolgáltató:
Hudák Péter egyéni vállalkozó
képviseletében: Hudák Péter
3300 Eger, Mikszáth Kálmán utca 3. 3/7.
Adószám: 48989662-1-30
Nyilvántartási szám: 58887822